Talasana - „postura palmierului” pentru împământare și energizare

Scris de 
Ananda Kali
 - text de 
2 minute
ABHEDA este o revoluție etică, morală și de suflet care poate schimba cu adevărat lumea... dacă începem întâi cu noi.” - Acharya Leonard

Talasana - „postura palmierului” pentru împământare și energizare

Prezentare

Talasana constituie un exerciţiu înviorător, binefăcător, deloc obositor, care menţine corpul ager şi activ. Energizează trunchiul și brațele, fiind o postură minunată pentru terapeuții care lucrează cu palmele.

Indicaţii, efecte şi beneficii ale acestui procedeu

Prin practica consecventă a acestei ASANA corpul devine bine clădit şi minunat proporţionat, ager şi agil; de asemenea, se dinamizează magnetismul curativ la nivelul braţelor şi mai ales al palmelor. Este energizat trunchiul, iar energiile ascensionează pe coloană.

Talasana - Abheda Yoga

Tehnica de execuţie

În picioare, cu ochii închisi, cu tălpile paralele depărtate la o distanţă egala cu lăţimea umerilor, ridicăm braţele urmărind ca ele să fie paralele sau usor divergente, drepte la nivelul coatelor si pe cât posibil în același plan cu trunchiul. Palmele se vor menţine semiferme, oarecum faţă în faţă.

În acest moment se începe raportarea la ceea ce este trăirea fundamentală a unui arbore - constientizarea dublei legături, cea cu pamântul regenerator si dătător de hrană si sevă prin tălpi si cea a Cerului, fertilizant, sursă de lumină si conștiinţă, prin palme si braţe.

Se realizează Contracția Secretă, Aswini Mudra sau contracția continuă a sfincterului anal, cât putem de intens, pe toată durata posturii.

Concentrarea și conștientizarea în timpul execuției

Conform ințierii de la curs

Concentrarea și conștientizarea imediat după execuție

Conform inițierii de la curs

Greşeli posibile şi remedii

- brațele trebuie să fie cât mai drepte, în același plan cu trunchiul si pe cât posibil paralele sau ușor divergente;
- contracţia fermă a sfincterului anal Aswini Mudra se realizează pe toată durata de execuţie a posturii;
- focalizarea mentală și atitudinea interioară trebuie să fie, de asemenea continue;
- trebuie evitată posibila tendinţă de a desconsidera postura datorită simplităţii ei și de a o executa pe durate reduse de timp ori cu o focalizare interioară slabă, deoarece această postură are valoarea sa, pe care doar un practicant ferm și consecvent o poate afla.

Contraindicații

In cazul persoanelor care au afectiuni ce nu recomandă a se sta mult în picioare este necesar practicarea cu prudenţă (de exemplu, în cazul varicelor).

S-ar putea sa iti placa si

Abheda Yoga este o cale deosebită, rară, care poate cu adevărat să ne transforme. Putem dezvolta chiar și ceea ce nu am primit prin naștere și genetică sau nu am reușit să realizăm prin educație și alte influențe formatoare.
Acharya Leonard
Copyright Abheda Yoga 2021 © Toate drepturile rezervate.
magnifiercross