Sarvangasana - „postura lumânării” pentru elevare și reîntinerire

Scris de 
Ananda Kali
 - text de 
2 minute
ABHEDA este o revoluție etică, morală și de suflet care poate schimba cu adevărat lumea... dacă începem întâi cu noi.” - Acharya Leonard

Sarvangasana - „postura lumânării” pentru elevare și reîntinerire

Prezentare

Sarvangasana este o postura inversă. Poziţia coloanei vertebrale este inversată, astfel încât partea inferioară a coloanei vertebrale este mai sus decât partea superioară.

Posturile inverse au calitatea de a transforma cu usurinţă energiile inferioare, dizarmonioase sau energiile centrilor din partea de jos a corpului, energiile sexuale în energii valoroase, esentiale pentru Căutătorul autentic.

Indicaţii, efecte şi beneficii ale acestui procedeu

Efectele Sarvangasana sunt foarte puternice si foarte necesare pentru orice om care o poate executa.
Deşi este relativ usor de realizat, ea are o mare eficienţă, aproape oricine putând să o execute, dacă procedează corect.

In această postură, sângele afluează abundent către gât şi cap. Astfel tiroida şi centrii nervoşi ai creierului sunt mult mai bine hrăniţi, fiind astfel prompt regeneraţi, ceea ce are efecte notabile asupra metabolismului, creşterii, nutriţiei, stării de sănătate şi structurii fizice.

In cazurile mai dificile este posibil sa se realizeze varianta redusă -  Viparita Karani.

Tehnica de execuţie

Sarvangasana - Abehda Yoga

Poziţia de pornire este aşezat la sol, întinşi pe spate, pe o pătură suficient de groasă.
Inspirăm profund, rămânem pe plin.
Ridicăm încet picioarele, bazinul şi trunchiul de la sol. Împingem cu ajutorul mâinilor bazinul ajungând gradat, în final, să menţinem corpul în poziţie verticală inversată.
Sprijinim ferm trunchiul cu ajutorul mâinilor, coatele fiind aşezate la sol, ca puncte de sprijin. Acum putem expira si respira liber, de voie.

Întreaga greutate a corpului în această postură se sprijină pe umeri, coate şi cap, care formează astfel un triunghi de sprijin.
Tălpile şi, în general, toate grupele musculare care nu sunt strict necesare pentru menţinerea posturii, trebuie să fie cât mai relaxate. Corpul între tălpi şi umeri trebuie să fie absolut drept, rămânând perpendicular pe suprafaţa de sprijin a podelei.

Revenirea se va realiza lent, fără a ridica capul de pe sol timp de 1-2 minute.

Concentrarea și conștientizarea în timpul execuției

Conform ințierii de la curs

Concentrarea și conștientizarea imediat după execuție

Conform inițierii de la curs

Greşeli posibile şi remedii

  • tălpile şi, în general, toate grupele musculare care nu sunt strict necesare pentru menţinerea posturii, trebuie să fie cât mai relaxate;
  • corpul, între tălpi şi umeri, trebuie să fie absolut drept, rămânând perpendicular pe suprafaţa de sprijin a podelei.

Contraindicații

- în cazuri de hipertiroidism este necesară prudenţă şi supravegherea foarte atenta a medicului (analize mai dese ale nivelurilor hormonale); există şi cazuri cand aceasta afectiune a fost ameliorată sau vindecată prin practica Sarvangasana, dar persoanele care au aceasta afecţiune trebuie neaparat să supravegheze evoluția nivelurilor de hormoni tiroidieni și să nu mai execute Sarvangasana dacă aceste niveluri cresc;

- nu se execută în cazuri de afecţiuni cardiace grave, de hipertensiune arterială pronunţată şi în afecţiunile acute ale zonei capului şi gâtului: otita, abces dentar, angină, afecţiuni grave ale tiroidei, sinuzită, scleroza vaselor cerebrale, glaucom;

S-ar putea sa iti placa si

Abheda Yoga este o cale deosebită, rară, care poate cu adevărat să ne transforme. Putem dezvolta chiar și ceea ce nu am primit prin naștere și genetică sau nu am reușit să realizăm prin educație și alte influențe formatoare.
Acharya Leonard
Copyright Abheda Yoga 2021 © Toate drepturile rezervate.
magnifiercross