Salutul Soarelui - beneficii pentru trup si suflet

Scris de 
Ananda Kali
 - text de 
2 minute
ABHEDA este o revoluție etică, morală și de suflet care poate schimba cu adevărat lumea... dacă începem întâi cu noi.” - Acharya Leonard

Salutul Soarelui - „Surya Namaskar” (sanskrita) este unul dintre cele mai cunoscute exerciții din hatha yoga, ideal pentru începerea practicii yoghine.

Indicaţii, efecte şi beneficii ale acestui procedeu

Aceasta este o tehnică yoghină complexă, în mișcare, dar accesibilă și începătorilor în yoga.

Salutul Soarelui este o succesiune de 12 asane (posturi), menită să dinamizeze atât corpul fizic, cât și structura energetică a ființei.
Practicat zilnic, Salutul Soarelui amplifică echilibrul interior și o stare de pace pe care o putem apoi păstra pe parcursul întregii zile (dacă practicăm dimineața).
Energizează plexul solar și organele înterne, eliminând stările de inerție sau lene  și tonifică (aproape) întreg sistemul muscular al corpului,  ajutând la armonizarea acestuia.

Tehnica de execuţie

Salutul Soarelui conține, de fapt, o suită de 6 mișcări, ce se reiau apoi în sens invers (aproximativ identice).

Mișcarea se sincronizează cu respirația astfel:
-când flexăm corpul, expirăm
-când suntem în extensie, inspirăm
-când avem trunchiul drept, ne ținem respirația

Execuția începe din Postura Iluminării și se încheie tot așa, deoarece este foarte importantă interiorizarea, menținută apoi pe parcursul exercițiului.

Centraţi în inimă, inspirăm, apoi expirăm şi realizăm Postura Iluminării.
Rămânem pe vid respirator.
Când simţim nevoia inspirăm ridicând braţele,  ne arcuim pe spate.
Ne aplecăm în faţă expirând, fruntea spre genunchi, palmele pe sol.
Stângul (dreptul) în spate, genunchiul drept (stâng) depaşeşte braţele, inspirând.
O linie, ne ţinem respiraţia.
Genunchi, piept la pământ, fundul ridicat, expirând.
Cobra, ne destindem către în faţă, ne arcuim pe spate inspirând.
Inversăm, realizăm V-ul, expirând.
Dreptul (stângul) în faţă, revenim de unde am plecat, genunchiul depaşeşte braţul, inspirand.
Venim şi cu celălalt picior, fruntea spre genunchi, palmele pe sol, expirand.
Ne ridicăm inspirând, salutând maiestuos Soarele începând de jos, ne arcuim pe spate.
Revenim în Postura Iluminării, expirând.

Concentrarea și conștientizarea în timpul execuției

Conform ințierii de la curs

Concentrarea și conștientizarea imediat după execuție

Conform inițierii de la curs

Greşeli posibile şi remedii

O greșeală întâlnită frecvent este depășirea limitelor corpului nostru. Este împortant să fim atenți la senzații, atât cele fizice, cât și cele subtile, și să realizăm tehnica așa cum este armonios pentru noi, în prezent, tinzând către ideal.

Contraindicații

În cazul afecțiunilor spatelui sau a genunchilor, recomandăm realizarea cu prudență mărită a acestui exercițiu prețios.

Abheda Yoga este o cale deosebită, rară, care poate cu adevărat să ne transforme. Putem dezvolta chiar și ceea ce nu am primit prin naștere și genetică sau nu am reușit să realizăm prin educație și alte influențe formatoare.
Acharya Leonard
Copyright Abheda Yoga 2021 © Toate drepturile rezervate.
magnifiercross