Bhuvaneshwari- marea putere divină a spațiului

  • Înscrierile la noi cursuri ABHEDA Yoga pentru începători se fac ACUM
  • pentru a primi informații si articole puteti trimite email-ul dv la abheda.yoga@gmail.com sau sms cu emailul dv. la 0788.377.773
  • suntem pe Facebook AICI
    • ...................Gataa ... citim ARTICOLUL....................

    Bhuvaneshwari este a patra mare putere divină, simbolizând puterea sau energia spațiului, al cărei trup este chiar Spațiul sau Cosmosul.

    Ea reprezintă un alt mod de a iubi transformarea și Calea spirituală – modul în care transcendem aparenta dependență de a exista într-un spațiu și de a avea neapărat un corp (sau mai multe).

    Meditația fundamentală Anuttara este o modalitate de trecere de la ignoranță la cunoaștere, de la dependență la libertate prin transcenderea spațiului.

    Este cunoscută ca fiind Mama Cosmică Divină, Adi Parashaki sau Parvati- una dintre primele forme ale lui Shakti, contrapartea lui Shiva.

    Descrierea simbolică

    Este descrisă ca fiind deosebit de frumoasă. Frumusețea sa exterioara fiind o expresie fireasca a universului său interior.

    Frumuseţea lui Bhuvaneshwari este ilustrată în “Imnuri către Zeiţa Bhuvaneshwari” de către Sir John Woodroffe astfel:

    “O, Tu, Mare Zeiţă, al cărei chip mă fascinează. Corpul tău este umezit cu nectar divin (soma) ce curge din Sahasrarapadma. Tu eşti încântătoare, cu sânii rotunzi şi talia de invidiat; în mâinile tale se află un rozariu, un ulcior şi o carte, iar cu cea de-a patra mână Tu realizezi gestul Jnanamudra. Tu, eşti asemeni lui Lakshmi rivalizând cu senzualitatea aurului topit. În alte două mâini ţi doi lotuşi şi cu celelalte două faci gesturile acordării darurilor spirituale şi a îndepărtării fricii (Varana mudra şi Abhaya mudra)”.

    “O Mamă, cele două braţe ale tale sunt umezite cu apă, picurând pe corpul tău. Din nou şi din nou privesc formele tale goale, care cuceresc prin frumuseţe şi plinătate şi sunt împodobite cu un colier agreabil şi cu multe alte bijuterii. Nu mă pot sătura să te privesc. Îmi reamintesc adesea faţa ta, cu ochi mari şi rotunzi şi sprâncene minunate, cu un zâmbet radios, un nas drept şi buze roşii asemeni fructelor de Bimba. Oricine îţi contemplă bogăţia părului tău în strălucirea lunii şi care se aseamănă cu un roi de albine negre rotindu-se deasupra florilor parfumate se eliberează de toate legăturile şi nu se va mai naşte niciodată în această lume. Muritorul care citeşte aceste imnuri încântătoare din toată inima sa va obţine toate bogăţiile, apărându-i Tu, Mare Zeiţă, sub forma lui Lakshmi la ale cărei picioare se prosternează însăşi regii”.

    În celebrul tratat “Tantrasara” este descrisă ca fiind o femeie cu un chip frumos, cu păr inelat de culoare neagră şi având un zâmbet plin de bunăvoinţă. Ochii săi sunt limpezi şi calzi. Buzele ei roşii sunt pline, iar nasul său este delicat. Sânii săi fermi sunt unşi cu pastă de santal şi şofran. Talia sa e îngustă, coapsele, fesele şi ombilicul sunt încântătoare. Gâtul său superb este decorat cu bijuterii, iar braţele sale sunt făcute pentru îmbrăţişare.

    În imnurile închinate ei în tratatul “Shaktapramoda” este descrisă ca fiind o tânără fată frumoasă ce zâmbeşte misterios şi al cărei yoni (organ sexual feminin) este fermecător.

     Se spune că simbolul ei este triunghiul (reprezentarea schematică a yoni-ului).

     Aici ea este descrisă ca având patru braţe, cu două dintre ele făcând gesturile acordării graţiei şi respectiv cel al îndepărtării fricii. Aceste gesturi exprimă atitudinea sa plină de bunăvoinţă asupra lumii întregi şi în caz particular asupra discipolilor devotaţi. În celelalte două mâini ea ţine un laţ şi o ţepusă. Divina Mamă Bhuvaneshwari foloseşte laţul pentru a-l controla pe adoratorul a cărui energie este nestăpânită şi ţepuşa pentru a-l disciplina pe aspirant, ajutându-l astfel să atingă iluminarea spirituală şi oferindu-i Graţia Sa.

     Bhuvaneshwari este asemanta cu Tripura Sundari, radiind o natură eminamente benefică.

    Bhuvaneshwari este de culoarea soarelui la răsărit, având semiluna pe creştet, patru mâini şi trei ochi. În două din mâinile sale ţine un laţ şi o ţepuşă, iar cu celelalte două mâini ea face gestul de îndepărtare a fricii (abhaya mudra) şi gestul de oferire a unor minunate daruri spirituale (varana mudra). Uneori ea este reprezentată ţinând în două din mâinile sale un lotus şi un vas de bijuterii, iar alteori piciorul ei stâng este figurat ca fiind aşezat pe un vas cu bijuterii. Bhuvaneshwari este aşezată pe un pat asemănător cu un tron, care constă în reprezentarea celor cinci forme de manifestare ale lui Shiva (aşa cum au fost ele descrise în cazul Marii Puteri Divine Tripura Sundari) şi de pe care ea controlează şi organizează mişcarea în întreg Universul.

    Alteori Bhuvaneshwari este reprezentată ţinând un fruct în prima mână şi cu cea de-a doua mână face gestul oferirii protecţiei (raksha). Ea este de asemenea descrisă ca având culoarea aurie, roşie sau albastră, fiecare dintre aceste culori semnificând cele trei Guna-uri.

    O altă descriere a sa o arată ca având 20 de braţe în care ţine diferite obiecte, de exemplu: arc cu săgeţi, o pereche de foarfeci, o spadă, o ţepuşă, o bâtă, un disc, un trident, un laţ şi un toiag, o scoică şi o ghirlandă de flori şi făgând gestul protector de alungare a fricii (abhaya mudra). În alte două mâini ea ţine o floare roşie de lotus şi o cutiuţă cu bijuterii preţioase. Ea este aşezată goală pe o floare roşie de lotus în mijlocul unui lac plin de lotusi.

    Legenda

    Se spune că înainte ca Bhuvaneshwari sa apară în manifestare exista doar Soarele, Creatorul întregului Univers, care era stăpânul cerului. El era venerat şi adorat de toate fiinţele.

    Înţelepţii (rishis) au implorat măritul Soare (Surya) să creeze mai multe lumi, oferindu-i ca ofrandă soma, o plantă sacră (sau nectarul divin). Atunci, Surya a folosit Energia sa Supremă pentru a manifesta lumile (lokas sau bhuvanas). Astfel, această Energie Supremă a luat o formă proprie sub înfăţişarea plină de splendoare a Marii Puteri Divine Bhuvaneshvari, Guvernatoarea tuturor lumilor sau Stăpâna celor trei lumi: Bhur, Bhuvar şi Svar( pământul sau planul fizic, atmosfera sau planul astral şi cerul sau planul ceresc). Se mai spune că această formă a Energiei Supreme Shakti a fost nemanifestată până în momentul creaţiei, de aceea Bhuvaneshwari este asociată în tradiţia yoghină cu lumea vizibilă, manifestată.

    Atributele sale

    Este însăși lumina, matca primordială, spatiul. Este infinită și inefabilă- originea a tot ce există.

     Din acest motiv, ea este considerată mama Soarelui și a tuturor zeităților solare.

    Este conștiința pură, spațiul originar, fundamentul oricărei manifestări ulterioare. Este vidul din care apare întreaga creație.

    Fiind sursa a tot ceea ce există, ea reprezintă expresia inefabilă a libertății și a fericirii nesfârșite.

    Spațiul sau akasha reprezintă “materia” primordială din care iau naștere cele 5 elemente: aer, apa, foc și pământ, care constituie baza lumii fizice. Din acest spațiu primordial izvorăsc mai multe nivele de manifestare, în funcție de diversele frecvențe de vibrație ale energiilor subtile.

    Este cunoscută ca fiind Maya- Marea Iluzie Universală

    Ea creează Universul în care trăim. Aici ființele limitate, ignorante se află în roata samsarică, în ciclul nașterii și morții, în iluzia că sunt limitați și separați de divinitate, dar și de tot ce există.

    Este însăși conștiința în care se manifestă toate ființele și obiectele, în care se petrec toate evenimentele.

    Când ajungem să conștientizăm că există o singură conștiință care manifestă jocul divin-Lila, din care facem parte și noi, trancendem iluzia că suntem limitați, separați de divinitate. Ne simțim una cu tot ce există, nelimitați și fericiți.

    Deoarece reprezintă spaţiul, Bhuvaneshwari este complementara lui Kali

     Kali creează evenimentele în timp, iar Bhuvaneshwari creează obiectele în spaţiu.

    Semnificatia acestor aspecte este aceea că toate evenimentele nu reprezintă altceva decât simple „secvenţe” în câmpul gigantic de conştiinţă a Mamei Divine Kali (care manifestă timpul), iar toate localizările în spaţiu nu sunt decât simple „faze” de rezonanţă ale „dansului” cosmic al Mamei Divine Bhuvaneshwari, care manifestă spaţiul.

    Este iubirea care pune capăt atașamentelor și suferințelor, cunoscând adevărata iubire necondiționată și nelimitată.

    Bhuvaneshwari este spațiul în care se manifestă voința și iubirea nesfârșită a lui Dumnezeu.

    Ne ajută să transcendem orice limitare.

    Prin raportarea la ea putem trancende orice limitare, credință, atașament, prejudecăți, concepții limitate. Ea este nelimitată și sursa a tot ce există. Prin raportarea la ea cunoaștem impermanența lumii în care trăim și luăm contact cu Adevărul.

    Este pacea supremă, repaosul, liniștea, lumea nemanifestată, nedifernțiată

    Este spațiul nelimiat, în orice limitare este depașită.

    Instrumente

    Prin raportarea la ea noi putem amplifica în ființa noastră atributele pe care le regăsim la ea.

    Pentru aceasta avem o serie de practici de adorare a ei:

    ~ meditația cu yantra

    ~meditația fundamentală, care este o mediație de transcendere a spațiului.

    ~jnanayoga- yoga discriminării- de a discerne între iluzie și adevăr.

    Ajungem să cunoaștem adevărul, și anume că, la nivel esențial suntem una și aceeași ființă.

    ~lucru cu mantra

    Filmul despre Abheda Yoga Academy si Kundalini varianta rezumată - (20 min) Dacă doriți, AICI puteți găsi filmul intreg...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *