De ce e nevoie să iertăm? Metoda secretă a Iertării – Kshama

Am deschis înscrierile la
o nouă grupă de Abheda Yoga si meditație
Cu Leo Radutz!
Din 15 septembrie - in Bucuresti si Online. CLICK pe link pentru detalii

https://alege.abhedayoga.ro/yoga-septembrie/

De ce e nevoie să iertăm (kshama – in Abheda)?

Nu neapărat sau numai pentru că asa „ne-a spus mătușa” sau am auzit la slujba de duminică.

Ci fiindcă dacă nu iertăm trăim conflictul în continuare

și fiindcă – uimitor – ne legăm de persoana pe care o considerăm dușmănoasă sau rea și pe care nu o iertăm

nu numai in viata aceasta ci si in viețile viitoare – până când o iertăm.

Și asta doar prin voința noastră – prin faptul că nu iertăm.

Deci – culmea! – in loc să scăpăm de ceea ce ne apare ca mizerabil, indezirabil, rău – avem parte de și mai mult pentru că nu iertăm.

Dacă, însă, iertăm, ne desprindem, suntem liberi, nu mai avem conexiune karmică cu persoana pe care o simțim sau o credem noi rău intenționată.

Și asta numai datorită nouă înșine, adică depinde doar de noi.

Ciclul karmic este intrerupt prin iertare, karma respectivă sau „păcatele” sunt „arse” prin atitudinea interioară a iertării și devenim liberi.

Starea noastră interioară se schimbă, devine mai inaltă sau, uneori, foarte înaltă.

Principalul aspect care reprezintă deseori motivația neiertării este înțelegerea greșită a ceea ce înseamnă iertare și a consecințelor neiertării.

Ce inseamnă să ierți?

A ierta înseamnă să renunți la orice dorință de compensație, de orice fel pentru ceea ce consideri pe drept sau pe nedrept că a greșit persoana respectivă.

Nu înseamnă (deși unori poate fi corect și motivat acest lucru) să ne împăcăm cu persoana respectivă sau să ne împrietenim ori să ne iubim dar foarte important este, pentru noi, ce se petrece dacă NU iertăm :

vom rămâne, aparent paradoxal, legati de persoana respectivă, cu care vom tinde să ne mai întâlnim, conștient sau inconștient, în această viață sau cele viitoare (dacă nu reușim să ne eliberăm de ciclul mortilor și reîncarnărilor) pentru a încerca să primim compensația (de obicei aberantă și egotică) pentru ceea ce considerăm că ar fi greșit.

De exemplu familia indurerată de moartea prin acident auto a unui copil care doreste pedepsirea foarte dură a soferului vinovat. Dorinta de a-l depsi foarte dur pe sofer nu il va aduce inapoi pe copilul mort in accident de masină.

Elemente care ne pot ajuta să iertăm mai ușor:

nimic nu se petrece decât ca un recul karmic, deci dacă cineva ne-a făcut rău, este fiindcă noi am făcut cândva cel puțin același lucru; continuând ciclul agresiunilor șirul reciprocităților va dura mult, aparent infinit

nu putem ști ce am greșit noi înșine și ce nu, deoarece, teșătura spațio-temporală de evenimente este complexă și fără perfecțiune în aplicarea sistemului Abheda karma yoga noi putem greși chiar și fără să știm

nu știm ce am făcut noi înșine într-o altă viață și față de cine din jurul nostru

pedepsirea omului care a greșt nu va elimina deloc consecintele faptelor lui, care s-au manifestat deja.

Totodată, revolta interioară față de un eveniment înseamnă și o mare neîncredere în ordinea divina sau ordine universală și aici e necesar regretul sau căința că am greșit crezând că Ordinea Divină ar putea greși și ne-ar putea trimite evenimente nedrepte în existența noastră.

PRACTIC, ESTE NECESAR PENTRU A FI LIBERI PRIN IERTARE

– să ne preocupăm numai de stoparea faptelor considerate rele ale persoanei, dacă avem acest drept de a stopa, iar dacă acestea au fost stopate ori s-au petrecut deja cândva întrecut nu mai este nmic de făcut in acest sens

– să ne eliberăm sufletește de orice legătură sau conexiune cu persoana respectivă, orice nevoie de vreo compensație, de orice natură

– cu deplină încredere în ordinea divină sau ordinea universală

– să învățăm lecția noastră, dacă putem, legată de evenimentele respective

– să ne orientăm atenția către ceea e este important pentru noi, de aici încolo –

dharma sau sensul autentic al existenței noastre.

Succes!

………………………………………………………………….

A. Metoda simplă :

spunem în mod repetat (in general fără voce, mental)

către persoana sau chiar ființa respectivă

(poate fi orice ființă – chiar și un animal)

TE IUBESC

………………………………………………………………….

 

B. METODA HO’OPONOPONO:

rostim oriunde, oricând și mai ales cînd avem probleme,

îmi pare rău…

iartă-mă…

multumesc

te iubesc…

Te iubesc…”

sau în ordinea

………………………………………………………………….

te iubesc…

îmi pare rău…

iartă-mă…

multumesc….

………………………………………………………………….

Este un început minunat, care face trimitere la unitate și autentic.

Dizolvă „zidurile”ori „gardurile” care dau iluzia ego-ului că are o protecție.

Acest început reprezintă și un abandon în fața Adevărului, oricare ar fi el, un abandon care este înălțător, unificator și transfigurator.

îmi pare rău…” este „partea noastră” – contribuția noastră

iartă-mă…” – este o cerere în a cărei implinire sperăm dar nu pretindem

multumesc…” – recunoștința

 

C. METODA SECRETĂ A IERTĂRII – KSHAMA

Această metodă este, în opinia mea, cea mai completă și eficientă.

În poziție de meditație, având ca fundal Anuttara, meditația fundamentală, rostim în interior:

DOAMNE DUMNEZEULE,

TE IMPLOR CU SMERENIE

SĂ REVERSI ÎN FIINTA MEA PUTEREA DUMNEZEIASCĂ A IERTĂRII.

TE IMPLOR SĂ MĂ AJUTI SĂ IUBESC SI SĂ IERT

PE MINE ÎNSUMI SI TOATE FIINTELE DESPRE

CARE EU CRED SAU AM CREZUT,

PE DREPT ORI PE NEDREPT,

CĂ AU GRESIT, ATÂT CU VOIE CÂT SI FĂRĂ DE VOIE.

ÎMI PARE RĂU PENTRU NEÎNCREDEREA ÎN ORDINEA DIVINĂ,

PENTRU TOATE GRESELILE MELE,

IARTĂ-MĂ SI

AJUTĂ-MĂ SĂ MĂ DESPRIND TOTAL SI COMPLET

PENTRU A MĂ SIMTI COMPLET LIBER

DE ORICE POSIBILĂ NEVOIE A ORICĂREI COMPENSATII.

STIU ACUM CĂ NUMAI TU POTI CUNOASTE, CÂNTĂRI SI AJUTA SPRE A SE ÎNDREPTA CU ADEVĂRAT FAPTELE OAMENILOR

SI CĂ A GRESI ESTE OMENESTE.

AJUTĂ-MĂ SĂ NU PERSIST ÎN GRESELILE MELE,

LUMINEAZĂ-MĂ CA SĂ FIU ÎNTELEPT SI

DACĂ ACESTE FIINTE MERITĂ,

REVĂRSĂ ASUPRA LOR,

PRIN MINE,

GRATIA TA SUPREMĂ

IN ACORD CU VOINTA DIVINĂ.

ÎTI MULTUMESC PENTRU CĂ ASCULTI ACEASTĂ RUGĂMINTE

SI PENTRU AJUTORUL TĂU DIVIN.

FACĂ-SE VOIA TA! ”

………………………………………………………………….

Vom realizai apoi de minim sapte ori aceasta rostire și de fiecare data, in finalul ei, vom simti cum în ființa noastra se revarsă PUTEREA DUMNEZEIASCĂ A IERTĂRII.

Atunci când aceasta revărsare a PUTERII DUMNEZEIESTI A IERTĂRII divine înceteaza,

trecem apoi la cea de-a doua rostire și continuăm la fel cu fiecare rostire în parte.

In finalul acestor rostiri ne gândim apoi clar la ființa pe care dorim să o iertăm și la acțiunile sau situațiile pentru care o iertăm.

Apoi vom simti cum energia divină a iertării exercită o acțiune, in finalul căreia apare o stare de ușurare și de purificare interioară, care indica faptul ca energia divină a iertării a exercitat aceasta operație de purificare cu succes.

In final vom avea posibilitatea să verificăm eficiența iertării prin apariția în noi a unei stări de detașare completă față de aspectele, acțiunile și situațiile care ne-au provocat suferinta sau durere, precum si față de ființa care le-a declanșat.

In cazul în care vedem că încă mai persistă unele tendințe stranii, care ne arata ca procesul de iertare nu a fost finalizat in totalitate, se reia de mai multe ori procedeul până când se instaleaza în ființa noastră acea stare specifică de detașare completă menționată anterior.

Leo Radutz

fondatorul Abheda Yoga Academy și inițiatorul Revoluției OMului Bun

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to Top