Cum ne dăm seama că un maestru sau o școală spirituală „nu sunt în regulă” ?

Asa cum Iisus a spus că în perioada apocalipsei vor apărea multi „profeți falși”,

în acest moment delicat al omenirii exstă foarte multe școli și foarte multe informații false.

Adevărul spiritual este mult mai accesibil decât altădată.
Dar el devine inaccesibil datorită abundenței de „flăcări și fum” din mass media și din internet.

Deci, cum recunoaștem o școală falsă ori slabă ca și eficiență?

 

Evaluăm cu atenție și discernământ dacă

– este o invățătură profund dualistă, insistând pe faptul că împlinirea majoră a omului se realizează prin ceva exterior – bani, faimă, familie, relații de cuplu, carieră, substanțe psihedelice, organizații religioase și altele;

– nu pun accent pe transcenderea egolui și cultivare smereniei ci chiar se bazează pe valori ale egoului pentru a-și atrage discipoli;

– îți sugerează să „te iubești pe tine”, mărind confortul si ego-ul, confundând în mod voit propria acceptare a limitelor cu iubirea și făcându-i pe oameni să uite că iubirea inseamnă și sacrificiu, atunci când este necesar;

– confundă în mod voit energia sau stările intense obținute prin diverse mijloace cu spiritualitatea;
în acest fel induc în eroare Căutătorul autentic fiindcă energia si spiritul sau conștiința sunt lucruri total diferite iar creșterea energiei nu aduce , neapărat, și creșterea spiritualității;
de obicei, la această confuzie apelează grupările luciferice, fiindcă lor energia le pare neutră și că ar putea fi folosită cu nivelul actual de conștiință, oricare ar fi el;

– au un mesaj uzual, in sensul ințelesului primar al oricui și nu își asumă mesaje autentice care sunt nepopulare, fie pentru că nu știu, fie fiindcă vor să confuzeze, fie fiindcă vor doar o imagine ușor accesibilă;

– „fură” informație spirituală din cărți, internet sau din auzite; plagiază fără remușcări;
și atunci când este nevoie de explicații mai profunde spun „vom vorbi despre asta mai târziu

– explicațiile tehnicilor sunt „după ureche”, rudimentare, simple și greșite, ca și când nu ar avea importanță să le execuți corect;

– aplică principii spirituale notorii în mod mecanic, neposedând o cunoaștere autentică ce le-ar permite să detalieze excepțiile sau adaptarea principiilor respective la starea de fapt cu care ne confruntă viața;

– nu pun accent pe transformarea spirituală ca proces continuu și

(pentru a avea cât mai mulți discipoli)

iluzionează omul că, dacă a auzit și înțeles niște explicații teoretice într-o conferință, un seminar sau o predică, acest lucru ar fi suficient pentru a și deține respectiva abilitate;

– nu cultivă aptitudinile obținute prin practică personală ci prin „cadou” de la un învățător sau o entitate din planurile subtile;

– nu cultivă aptitudinile spirituale verificate prin feedback și prin practică susținute,
ci iluzionează elevul că dacă a plătit taxa de investitură, deja are anumite aptitudini corespunzătoare „gradului” respectiv;

– insistă în diverse moduri că viața este sortită într-un anume fel,

de conexiuni familiale

și influențe astrologice sau genetice,

fără a pune accent ori chiar neștind cum se obține adevărata libertate spirituală și adevaratul control asupra universului exteror si exterior prin transformare spirituală;

– se „dau mari” ca persoane cu puteri paranormale, mascând lipsa de realizare în yoga cu pretinse puteri paranormale care dau explicații banale;
evocă de obicei traume din copilarie, probleme în relația cu parinții, pretinse entități malefice sau blesteme, pretinse viziuni în aura noastră;

– manifestă principiul luciferic „scopul scuză mijloacele”;

– consideră că nu există un Bine universal ci doar dorințele fiecărui om ce sunt justificate și corecte oricum (în viziunea lor);

– promovează lipsa virtuților spirituale,

consideră atasamentul, impuritatea, lipsa de înfrânare – sau continență sexuală  și violența, minciuna, acumularea de bogății ori furtul ca pe ceva bun și benefic;

– banii contează foarte mult într-o astfel de școală spirituală iar interesul organizatorilor este, în mod evident, mercantil;

– fac mai mult multe meditații pentru „abundență” decât pentru spiritualitate, libertate, înțelepciune și altele;

– uneori oferă metode bune dar care nu duc la realizare spirituală,

ci doar la puteri sau aptitudini plăcute, necesare uneori pentru a ne ușura viața

dar fără a ne conduce la dezvoltarea potențialului infinit din noi

sau oferă, chiar, metode  nenecesare;

– maestrul și organizatorii ori o parte din ei nu practică aproape deloc ceea ce predau;

– maestrul și organizatorii sunt aroganți și mint pentru a avea o imagine atrăgătoare;

– maestru și organizatorii folosesc cuvinte vulgare sub justificarea că „așa este mai natural”;

– nu se sfiesc să realizeze acțiuni care să încalce nejustificat liberul arbitru al unor persoane

ori să practice diverse metode de magie neagră, voodoo și altele asemenea

– nu au elevi mai vechi cu semnficative rezultate ale transformării spirituale;

– fac apel la un esoterism inventat, chipurile – al unui popor dispărut demult
(de exemplu, vechiul Egipt) deoarece nu există niciun membru al acelui popor care să contrazică orice afirmație, oricât de fantezistă;

– evită metodele care pot, realmente să trezescă spiritual elevul, fiindcă atunci vor apărea viziuni diferite asupra principiilor căii respective (se evită, de exemplu,  meditația isihastă);

– nu cunosc sau, daca ei cunosc, nu aplică deloc conceptul de smerenie – Vinaya Mudra;

– in cazul căilor tantrice nu pun accent în primul rând pe libertatea și detașarea față de obiectul dorinței;

– în cazul căilor tantrice pun accent doar pe plăcerea amoroasă și nu pun accent pe iubire, divinizare, continență sexuală;

– în cazul căilor tantrice sugerează sexualitatea dezinhibată dar cu superficialitate și lipsă de responsabilitate în  relații;

– spun că bărbații sunt mai valorosi sau mai puternici decât femeile

sau că femeile sunt mai valoroase sau mai puternice decât bărbații;

– cultivă ideea-capcană luciferică „să îmi fie mie bine”

în loc de „trebuie să îmi transcend limitările, chiar dacă ar putea fi greu pentru mine”;

– se evită raportarea la Dumnezeu sau, mai ales, la avatari divini (de exemplu Iisus Hristos) sau raportarea la îngeri.

 

 

…………………………………….

cititi și

„26 de idei despre cum recunoaștem un maestru autentic”

 

 

 

Acharya Leo Radutz,

fondatorul sistemului Abheda,

inițiatorul Revoluției OMului Bun

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to Top