o nouă grupă de Abheda Yoga si meditație
Cu Leo Radutz!
Din 15 septembrie - in Bucuresti si Online. CLICK pe link pentru detalii
https://alege.abhedayoga.ro/yoga-septembrie/
Ce înțelege statul prin cetățean model
și cum ar trebui să fie, de fapt?
Exista un adevarat tipar autentic al cetateanului model,
care stie si simte binele si il urmeaza indiferent de influențe
și există un model pe care societatea il vrea și il consideră convenabil..
Care este diferenta?
Într-o societate guvernata de interes,
sistemul de formare a intereselor genereaza si efecte.
Persoanele conducătoare au interesul ca cei „de rând” să fie într-un fel
iar interesul omului care nu face parte din clasa conducătoare este altul.
această diferență face ca societatea să meargă într-o direcție greșită, antiumană,
nu pentru dezvoltarea individului, nici pentru reala dezvoltare a societății
ci doar pentru a produce avantaje predictibile celor aleși.
Ori, interesul celor alesi este, in primul rând, sa fie realesi peste 4 sau 5 ani
si asta modifica foarte mult felul de cetatean pe ei il doresc.
Ei au nevoie de un cetatean care sa-i aleaga
si sa accepte sau macar sa suporte deciziile lor,
nu unul care sa fie fericit.
Atunci, ei vor face orice este necesar pentru a genera un astfel de cetatean,
impunand asta ca un nou “normal”.
Efectele se pot vedea chiar in zilele noastre,
in tarile dezvoltate precum SUA, Franta, Belgia, etc.
Un cetatean receptiv, ascultator,
un bun consumator care sustine economia,
care nu pune la indoiala directiile si deciziile aparent contradictorii
si care de multe ori sunt contrare propriilor sale interese.
Mai mult, este bine ca el sa nu fie educat,
sa nu aiba o cunoastere despre cum functioneaza lumea,
pentru ca atunci ar putea sa inteleaga si sa judece ca anumite decizii nu il ajuta.
In plus, din punct de vedere economic,
acest cetatean ideal este cel care, pentru a sustine economia
prin o mentalitate de consumerist,
prin shopping compulsiv,
care are tot felul de vicii, care bea, fumeaza,
care consuma droguri si orice lucru impozabil prin accize.
„Religia” comfortului
La un nivel mai inalt, cetateanul ideal trebuie sa fie un cetatean ahtiat dupa comfort,
ca si cand aceasta ar fi de fapt religia lui.
Sa fie valoarea fundamentala a existentei lui.
Acest lucru presupune si lipsa oricarei alte religii sau altor valori fundamentale,
care ar contrazice directia propriului comfort.
Astfel, se promoveaza ideea ca este bine ceea ce mie-mi place,
creeând astfel spatiul necesar pentru a se instala comfortul,
constiinta omului a adormit
si este “ghidonat” de catre cei care vor sa fie alesi.
Comfort înseamnă „să-mi fie mie bine” iar răul,
atunci când ai această „religie” a comfortului,
este „nu cumva să nu imi mai fie bine”.
Iubirea, abnegația, sacrificiul pentru o cauză superioară sunt astfel dezavuate și fiecare urmărește, ca un „animal” cuminte, propriul comfort.
Cum ar trebui de fapt sa fie un cetatean perfect
Dupa parerea mea, modelul cetateanului perfect nu este o poveste.
In realitate, putem intui macar prezenta unui model autentic,
care, desi este din ce in ce mai rar, este si din ce in ce mai valoros.
Acesta este definit prin prezenta calitatilor sau virtutilor spirituale in fiinta sa,
calitati precum curaj,
incredere in Binele Universal,
putere realizatoare,
iubire,
capitate de sacrificiu în numele unui ideal,
responsabilitate,
simt al ceea ce este drept,
smerenie, in cazul barbatilor,
puterea de a fi un stalp al familie,
in cazul femeilor, puterea de a inspira in lupta pentru adevarata menire,
si asa mai departe.
Este drept ca aceste modele au fost in trecut si nu pare ca inseamna mare lucru,
eroi si modele precum Stefan cel Mare, Mihai Viteazul si altii ne sunt familiari inca din copilarie.
Chiar daca stim, trebuie sa facem ceva in aceasta directie.
Depinde de noi sa fim exemplul pentru cei din jur,
si mai ales daca suntem nemultumiti de ceilalti,
este important sa aplicam principiul
“Fii tu schimbarea pe care vrei sa o vezi in lume”.
Cristi Stoicescu