26 despre cum recunoaştem un maestru spiritual autentic

Am deschis înscrierile la
o nouă grupă de Abheda Yoga si meditație
Cu Leo Radutz!
Din 15 septembrie - in Bucuresti si Online. CLICK pe link pentru detalii

https://alege.abhedayoga.ro/yoga-septembrie/

Indicii pentru a recunoaște un maestru spiritual autentic.

În primul rând, trebuie să știm că nu am putea, ca elevi, determina cu precizie că cineva este un maestru spiritual autentic.

Aceasta deoarece:

șarlatanii se pot preface foarte bine

doar un maestru autentic poate recunoaște un maestru autentic

un maestru autentic poate avea  o imagine potrivită dar poate și să nu aibă acest lucru, tocmai fiindcă este autentic și este posibil să nu se preocupe de imagine deloc

un maestru autentic nu poate fi înțeles ușor sau s-ar putea să fie de neînțeles în anumite aspecte pe care le-am putea înțelege mai târziu.

Noi putem fi păcăliți dar putem avea, dacă nu dovezi, indicii care ne sugerează, cel puțin, că am putea avea de a face cu un maestru autentic. Deci avem nevoie și de noroc sau de o „karma bună” pentru a beneficia de întâlnirea cu un astfel de om.

Indicii:

1. Îl simțim sau, mai bine spus, îl intuim ca fiind potrivit pentru noi, atât la nivel profund, spiritual, cât și la nivel intelectual și sufletesc.

2. Este capabil să transmită învățăturile. Aceasta necesita pricepere, mulți ani de experiență practică spirituală directă, umilință în înțelepciune.

3. Învățătura sa este nondualistă și nu promovează dependența de ceva exterior ci explică faptul că totul vine din Sine și se regăsește în Sine, pe care îl descrie ca fiid nemuritor și indivizibil.

4. Consideră toate ființele umane ca fiind în esență egale.

5. Respectă el însuși un cod moral și etic bazat pe virtuțile fundamentale yoghine – Yama și Niyama.

6. Deconspiră egoismul, trufia, perspectiva interioară luciferică sau demoniacă și promovează smerenia autentică.

7. Respectă oamenii la toate nivelurile: fizic, mental, emoțional și spiritual.

8. Este motivat să predea învățătura din aspirația de a-i ajuta pe oameni și nu pentru bani, putere, sex sau din dorința de „a fi special” (nu este nimic greșit în a avea din ce trăi în acest proces, dar aici este vorba despre motivația primară).

9. Nici el, nici învățătura sa nu se contrazic conjunctural.

Adică învățătura este coerentă – „se leagă”, faptele sale sunt conform invățăturii, nu „una se spune și alta face”.

10. Este capabil să inspire spiritual oamenii prin prezența, acțiuni, cuvinte pline de înțelepciune și umor.

11. Este smerit și modest. Aceasta nu exclude ca uneori să fie sever, pentru că aceasta poate fi uneori necesar.

12. Promovează detașarea ca o calitate spirituală esențială și care oferă libertatea supremă iar nerespectarea ei sclavie și cădere spirituală.

13. Poate spune „nu știu” dacă acest lucru este necesar.

14. Este capabil să distingă o invățătură bună de una mai putin bună și un maestru autentic de un șarlatan.

15. Nu consideră sexualitatea și relațiile cu persoanele de sex opus impure prin ele  însele ci prin felul in care oamenii se raportează la acestea și trăiesc sexualitatea.

16. Constatăm că nu își permite să fie egoist, trufaș, că își controlează emoțiile inferioare și nu le cultivă.

17. Este indignat și recunoaște manifestarea abuzurilor oamenilor asupra altor oameni și face in mod activ ceva, poate chiar din răsputeri, pentru manifestare Binelui.

18. Manifestă o iubire evidentă și spirit de sacrificiu.

19. Dă întotdeauna discipolului deplina libertate de a rămâne sau de a pleca din școala sa.

20. Încurajează discipolul să își creeze o relație directă cu Dumnezeu.

22. Încurajează acțiunile de voluntariat realizate în beneficiul comunității, societății sau al binelui planetei noastre.

23. Învățătura nu este o formă deghizată de dezvoltare a ego-ului și nici doar de dezvoltare personală (nu este nimic greșit în dezvoltarea personală, doar că nu este transformare spirituală).

24. Apreciază toate căile spirituale autentice și maeștrii autentici.

25. Este  lipsit de interese personale, dăruit lui Dumnezeu cu toată ființa sa.

26. Nu îi conduce pe elevii sai „la picioarele sale” ci „la picioarele lui Dumnezeu””.

„Foarte puțini oameni știu ce este într-adevăr un Maestru. Unii au citit cărți care povestesc istorii de neconceput: un Maestru este perfect, omniscient, atotputernic… El nu are nevoie nici să mănânce, nici să bea, nici să doarmă…El este la adăpost de toate tentațiile și, mai ales, își petrece tot timpul făcând miracole.
Un Maestru, trebuie s-o știți, este la fel ca toți ceilalți oameni: are aceleași organe care-l fac să simtă aceleași nevoi și aceleași dorințe. Iar dacă îi tăiați o bucată de carne, veți vedea că sângele său va curge roșu ca la toată lumea! Diferența este că la un Maestru conștiința este mult mai vastă decât la majoritatea oamenilor: el are un ideal, puncte de vedere superioare și, mai ales, a ajuns la o perfectă stăpânire de sine. Evident, pentru aceasta trebuie foarte mult timp și o activitate gigantică; de aceea nimeni nu poate deveni Maestru într-o singură încarnare.”

Omraam Mikhaël Aïvanhov

Pentru a înțelege mai multe despre această temă fundamentală
Despre necesitatea unui maestru spiritual
4 motive pentru a căuta un Maestru Spiritual autentic

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to Top