<>
În primul rând este o școală tradițională de yoga – mai multe despre yoga AICI.
Abheda Yoga este un sistem de yoga excepțional
caracterizat de EFICIENȚĂ.
Adică cine practica yoga are și rezultate concrete, profunde, la toate nivelele.
Abheda Yoga se bazează pe invățătura tradițională nondualistă a shivaismului TRIKA din Kashmir, ȘCOALA KAULA și VAJRAYANA și în cadrul acestei școli ABHEDA putem practica:
– Abheda AyuSya – Procedee de Viață Lungă – metode yoghine de DETOX și alimentația naturală a yoghinilor, folosirea plantelor, yoga pentru prelungirea vieții
– Tandava Yoga – Aheda Yoga flow – un ramură secundară din Abheda Yoga ce cultivă meditația în mișcare, forța, energia
– Raja yoga – yoga concentrării intense, a meditației profunde și a controlului deplin al minții, Hatha yoga, cuprinzand asane, pranayama-controlul respiratiei și meditatie;
– Bhakti yoga – yoga devoțiunii sau a iubirii de Dumnezeu;
– Jnana yoga – yoga discriminării realității de „iluzie” , a demersului filozofic;
– Karma yoga sau yoga acțiunii lipsite de atașament și în perfect acord cu Ordinea și Armonia Universala;
– Kundalini Yoga – o ramura yoghină excepțională, care generează efecte foarte intense, cu o remarcabilă legătură cu fenomenele paranormale și pentru care există foarte putine persoane calificate pentru a ghida un Căutător Autentic; în această școală spirituală – Abheda Yoga_ multe persoane si-au trezit energia fundamentală Kundalini și au putut folosi apoi minunatele ei efecte în meditație ori în viața de zi cu zi;menționăm că trezirea energiei kundalni la nivele importante și ascensiunea ei pe coloană nu este bine să se realizeze decât sub o indrumare adecvată datorită pericolelor care pot apărea;
– cultivarea virtuților spirituale, arta de a face binele, nonviolența, adevărul ,non-furtul și non- acumularea ș.a.;
– meditatia de introspecție “Cine sunt eu”
făcută cunoscută și în occident de Ramana Maharishi (dar și de Nisargadatta Maharaj, Poonja și alți maeștrii)
care urmareste constientizarea identității noastre esențiale
și a celor trei forme principale de vid beatific;
metode prin care pot fi transcense cu eficiența obstacolele care pot apare în calea introspecției;
– meditația in actiune – atitudine contemplativă de acces la starea naturală de “a fi noi înșine-Sinele” în mijlocul vieții;
–sistemul Abheda Yoga de practici esoterice conjuncturale care dau posibilitatea evolutiei spirituale prin acțiuni și atitudini ce se realizeaza in timpul vietii sociale așa-zis obisnuite, deci fără a aloca un timp special pentru antrenamentul personal; aspecte esoterice legate de orice aspect particular al vieții : semnificatia subtilă a unor fenomene din lumea materiala, fie ele chiar si economice si despre modul in care acestea pot fi folosite de catre cel intelelept, arta de a fi spiritual si intelept ca și conducător, angajat sau om de afaceri, ca părinte, soție sau soț, fiu sau fiică, prieten sau profesor;
–metode de alimentație si căi simple de regenerare si prelungire a vieții prin soluții naturale;
– forme eficiente de retragere spirituala de scurta durata in solitudine;
–descoperirea menirii spirituale proprii si dezvoltarea metodelor pentru implinirea ei; informatii generale despre eneagrama si tipologii;
– arta, înțeleasă ca o cale excepțională de evoluție spirituală, atât pentru creatorul cât și pentru “receptorul” de artă autentică;
Toate acestea sunt unificate si intelese de perspectiva Trika Yoga din Kashmir.
………………………………………………………….
………………………………………………………….
”Era odata un taietor de lemne foarte puternic care-si cauta de lucru.
A ajuns la un negustor de cherestea si acesta l-a angajat imediat.
Pentru ca era platit bine, iar conditiile de lucru erau foarte bune, taietorul de lemne si-a dat silinta sa lucreze cat putea de bine.
Negustorul i-a dat un topor si i-a aratat locul de unde sa taie copacii.
In prima zi, omul a taiat 15 copaci.
“Felicitari”,i-a spus seful.
”Continua sa muncesti tot asa!”
Fiind foarte motivat de cuvintele sefului, taietorul de lemne a incercat sa munceasca si mai bine a doua zi, dar nu a putut dobori decat 10 copaci.
A treia zi a incercat si mai mult, dar n-a reusit sa doboare decat 7 copaci.
Zi dupa zi el dobora tot mai putini copaci.
“Cred ca imi pierd puterile”, se gandea taietorul de lemne. Stanjenit s-a dus la negustor si si-a cerut scuze spunandu-i ca nu intelege ce i se intampla.
“Cand ai ascutit ultima oara toporul?” a intrebat negustorul.
“Ascutit? Nu am avut timp sa ascut toporul. Am fost foarte ocupat sa tai copacii…” ”
Facand o paralela, exista cai spirituale in care oamenii refuza viata in lume, care le pare ca ii franeaza, abrutizeaza si indeparteaza de idealul spiritual si se retrag in solitudine sau in manastire. Ei isi dedica intregul timp transformarii interioare si evolutiei spirituale, adica se ocupa permanent de ”ascutitul toporului”. Acestea sunt cai bune, cai ale negarii aparentei lumii si ale transcenderii.
Exista cai spirituale in care Cautatorul autentic se retrage in Sine si realizeaza eforturi spirituale pentru a se transforma si a evolua si apoi se ”arunca” din nou in mijlocul vietii, intelegand-o intr-un mod nou, deoarece acum ”are toporul ascutit”.
Dupa care, cand simte nevoia, revine in solitudine pentru a realiza inca un salt spiritual, pe care sa il savureze apoi in mijlocul vietii, pana cand acest impuls se pierde si revine in camera de meditatie, ca sa ”isi ascuta din nou toporul”.
Acestea sunt cai spirituale foarte bune care integreaza viata si se folosesc de antrenamentul spiritual pentru a face mai bine fata la incercarile vietii.
Dar exista si o cale spirituala in care
insasi viata produce transformarea si evolutia
calea pe care ”CU CAT TAI MAI MULTI COPACI, CU ATAT TOPORUL SE ASCUTE MAI TARE de la SINE .
Adica, in aceasta situatie, toporul devine mai ascutit tocmai datorita folosirii lui.”
ACEASTA ESTE CALEA INIMII – ABHEDA YOGA, CALEA SPIRITUALITATII IN MIJLOCUL VIETII.
…………………………………………………….
<>
Abheda Yoga -sau Calea Inimii este o esență a metodelor practice esoterice pentru a fi spirituali în mijlocul vieții, tocmai datorită vieții.
Se bazează pe sutrele lui Patanjali, Advaita Vedanta, Tantrismul nondualist casmirian, comparat cu perspectiva Dzogchen si Mahamudra din Tibet. Se studiază, printre altele, Bhagavad Gita, Vijnana Bhairava Tantra și, chiar, (interesant sau paradoxal pentru unele persoane) textele traditonale crestine.
Este o perspectiva spirituală nondualistă, directă, care se sprijină pe informații tradiționale, sistematizate știintific și practicate în ambianța culturală actuală occidentală. Ele oferă, prin aplicare în practică, eficiența spirituală și reîncărcare energetică.
Conform acestui sistem, în fiecare din noi sunt prezente aceleași potențialități, care nu depind de calitățile sau defectele din prezent.
Calea Inimii urmărește trezirea sau revelarea în noi a acestei potențialități, care, de fapt, este starea noastră proprie, naturală, starea de “a fi noi înșine”, stare care poate fi accesată și în mijlocul vieții, chiar și în stare de veghe.
Această stare este perfectă, include în ea totul și este fundamentul tututor stărilor cunoscute.
Orice ființă umană are în ea această stare, dar suprapune peste ea aspecte limitate, specifice personalității efemere.
Progresul practicantului este accelerat de :
–” a face bine” în mod detașat și divin integrat, respectând legile divine universale și regulile morale și etice
– transfigurarea plină de iubire a vieții, sub toate aspectele ei
– purificarea și armonizarea ființei, de la nivel fizic până la cele mai subtile nivele.
Ulterior practicantul se poate raporta instantaneu, la început cu intermitențe și apoi permanent, la această stare firească naturală, în mijlocul vieții.
În Abheda Yoga, Ashtanga yoga traditionala cu 8 etape este potentată și sustinută de Calea Directă, fără etape și marcată de o instantanee raportare la esenta Sinelui Suprem Atman.
Pe de altă parte, raportarea directă la Unitate este potentată de efortul spiritual ce uremază cele 8 etape din Ashtanga Yoga.
Perspectiva este eficienta și mai potrivită practicii zilelor noastre, cu efecte rapide și evidente pentru practicant.