Meditația cu bija mantre - Ucchara și Japa Yoga
Ucchara – meditația secretă cu mantre – sămânță sau bija-mantre: tehnică și beneficii
Ucchara reprezintă o metodă simplă, eficientă, de a obține două beneficii considerabile:
1. Amplificarea în ființa noastră a unei aptitudini / capacități cu ajutorul unei chei, care este mantra-sămânță sau bija-mantra.
Această aptitudine/capacitatte o alegem din infinitatea capacităților pe care un om le poate avea, benefice sau malefice.
2. Un alt beneficiu este trezirea spirituală ultimă.
Repetarea vocală sau mentală a mantrelor este numită japa yoga.
Repetarea unor mantre lungi, numită japa yoga, este o cu totul altă tehnică decât lucrul cu mantre sămânță, care are eficiență prin alte mecanisme.
Ucchara sau meditația cu mantre-sămânță / bija-mantre este o practică ce se aseamănă cu programarea în cod-mașină.
Adică este un procedeu secret care merge direct în intimitatea felului în care este construită mintea noastră și poate avea o mare eficiență.
Principala problemă în lucrul cu mantre scurte este obținerea eficienței sau mantra virya in lucrul cu respectiva mantra.
Și de aceea, „a ști cum”, este important.
Practica duce la obținerea unor rezultate atunci când avem posibilitatea să acționăm în intimitatea procesului conștiinței.
Ne bazăm pentru aceasta pe o cunoaștere secretă, a logosului universal.
Aceasta trebuie să stăpânească nu doar informația referitoare la:
Acest lucru nu este simplu dacă nu înțelegi bine metoda. Altfel, este simplu.
Metoda are capacitatea de a ”încărca” ființa practicantului cu energia acestei mantre, acest lucru nefiind obligatoriu, dar fiind de mare ajutor.
Aceasta, deoarece ne poate mări eficiența la început (putem salva poate un an de practică asiduă, primind impregnarea cu energia mantrei).
Cu siguranță însă se poate și singur, fără acest impuls, beneficiind însă de instruire.
Până la acest nivel, noi deja primim un cadou al practicii, și anume aptitudinea / puterea / capacitatea corespunzătoare mantrei
În funcție de mantra, beneficiile pot fi diferite și multiple. Nu vom folosi mantre care conferă aptitudini malefice sau care încalcă liberul arbitru al unor pesoane.
Ex. 1: energia sexuală sau trăirile amoroase, ne pot ajuta să evoluăm spiritual fulgerător sau ne pot face să cădem spiritual acccelerat
Ex. 2: bucuria de a mânca ne poate face să evoluăm spiritual dacă o trăim într-un mod potrivit/înțelept așa cum ne învață Adya Tantra, sau ne poate face să cădem spiritual
Există și trăiri care ne impulsionează să cădem spiritual: trăirile inferioare care sunt incriminate de toți maeștrii spirituali și de toate căile spirituale autentice (atașamentul, invidia, gelozia, răutatea, mania)
Aptitudinile inferioare (puterile malefice) care ne fac rău ori ne permit să facem rău sunt de o asemenea natură încât, chiar dacă este adevărat că trăindu-le cu intensitate obținem realizarea spirituală, totuși această metodă este foarte puțin eficientă sau aproape imposibil de aplicat.
Aceasta, deoarece omul care ar lua-o pe astfel de cale, nu ar merge până la capăt, cel mai probabil.
Efecte în lucrul cu mantre:
Violențele, faptele antisociale, acțiunile bazate pe răutate, pe invidie ori lipsa de bun simț pot să scadă sau să dispară.
Apare o tendință spontană către bine, către autentic și o înțelegere mai ușoară a ceea ce este bun.
Nu doar ucchara are aceste efecte; mai sunt și alte tipuri de meditație care pot genera un câmp spiritual.
Ele pot influența un sat, un cartier, un oraș, o țară sau chiar și o planetă către bine, fără a însemna încălcarea liberului arbitru.
Acestea generează un câmp benefic care poate ajuta oamenii care interacționează cu acel câmp să se orienteze mai ușor către binele din ei.
Φ Ucchara ne permite atât realizarea spirituală, cât și dezvoltarea unei anumite aptitudini; ucchara este imbatabilă sub acest aspect, motiv pentru care se și folosește.
Φ Meditația fundamentală ne permite să ne apropiem de sursa interioară, dar nu permite alegerea unei anumite aptitudini și amplificarea ei. Totuși uneori acest lucru este posibil, prin simpla raportare sau evocare.
Meditația fundamentală ne conduce direct către realizarea spirituală, către trezirea spirituală, către realizarea saltului de la ignoranță la cunoaștere, de la trecător la netrecător, de la finit la infinit. Acest lucru conferă aceleași beneficii de armonizare, dar va aduce direct la realizarea spirituală.
Totodată orice trăire avem noi este infuzată su profunzime și spiritualitate.
Facem aceasta în funcție de conjunctură și de aptitudinile noastre.
S-ar putea să ne îndrăgostim atât de mult de meditația fundamentală, pentru că:
> obținem ușor realizarea, bunăstarea mentală și fizică
> ne îmbunătățim sistemul nervos, sănătatea corporală, reacționăm mult mai bine la presiune sau stres
> dispare anxietatea și apare o stabilitate uluitoare, bucuria de a trăi, cunoașterea și fericirea non-duală
> înlătură depresia, insomnia, dependențele de orice fel
> dispar tendințele inferioare
Pentru aceste lucruri și pentru altele, în general la nivel mental, meditația fundamentală este un drum foarte direct și apreciat.
Meditația fundamentală înseamnă ceva prin ea însăși, pentru noi: tot ce facem acolo are o semnificație.
Ucchara sau meditația cu bija-mantre nu are la început semnificații,
De aceea, unele persoane sunt puțin deconcertate: să lucreze cu o mantră care, deocamdată nu are o semnificație evidentă,
sau să practice o metodă care deja le oferă o semnificație încă de la început?
Deci cu ce tehnică să lucrăm?
Răspuns: cu amândouă, mai ales că ele se susțin una pe alta, deci ambele ne impulsionează în aceeași direcție și se ușurează una pe alta prin practica lor. În concluzie, lucrăm cu amândouă tehnicile.