„Ce putem face pentru a câștiga sau ne recăpăta
inspirația de a practica yoga si aspirația spirituală?”
Cei care au reusit în yoga au trăit deseori o stare de confuzie si debusolare de mai multe ori comparativ cu ceilalți oameni.
In fapt, este o situatie uzuală, care apare aproape întotdeauna, programatic, in orice directie am cauta sa ne dezvoltam – dar, mai ales, atunci cand urmarim o transformare spirituala. Este firesc si, chiar, ne putem astepta ca acest lucru sa se petreaca si ne putem pregati dinainte cu o strategie de actiune.
Aspirația spirituala este o trăire excepționala, foarte importantă, fiindca fie si numai ea ar fi suficientă pentru a obține realizarea spirituală ultima, daca ar fi foarte intensă. Oricum, ea energizează, impulsionează și eficientizează evoluția spirituală în fiecare moment. Aspirația spirituală conține iubirea de înalt, de infinit, care in fiecare om se manifestă altfel, dar are aceeași țintă.
1. Menținerea neîntreruptă a conexiunii cu cu profesorul ori maestrul,
deci este foarte bine sa venim la curs, sa practicam la sala si sa discutam profesorul dificutati ori indoieli cu profesorul sau maestrul, cerandu-i, eventual, sprijinul.
2. Tapasul – continuarea practicii spirituale
Este bine sa ne asumam un tapas clar, pe perioada precisa.
DECI NU E BINE SĂ STĂM INERTI…sperand ca se va rezolva singura problema si ca va apărea un declic.
Este cunoscuta situatia instrumentistilor care, atunci cand maestrul lor le precizeaza ca este necesar sa studieze regulat si să cante intensiv si extensiv la acel instrument, ei ii spun ca sunt destule perioade cand nu mai iubesc muzica si ca nu se mai simt inspirati sa cante. Atunci maestrul lor zambeste si le spune ca e firesc sa fie uneori asa si ca atunci este bine sa exerseze gamele pana cand abilitatea lor de a le canta este exceptionala iar dupa aceea, daca nu se simt din nou inspirati…. sa continue iarăși cu gamele.
Ei bine, in yoga avem forta transformatoare a tapasului, care ne este necesara pentru a ne transforma si arde impuritatile si acesta este, uneori… echivalentul gamelor din povestea cantaretilor.
3.Brahmacharia
Urmărim să susținem cât mai bine sau perfect continența sexuală sau brahmacharia fiindca pierderea energiei sexuale poate scădea aspirația spirituală.
4. Folosirea ceaiului verde (fara a abuza)
poate fi utilă in special pentru a stimula forta realizatoare pentru a practica yoga (mai ales pentru tapas). NU insa pentru a iesi din starea de depresie, lehamite ori tamas, pentru care exista ca solutii yoga si Grația.
Exista si alte plante (medicinale si legale) care pot fi folosite si pentru aceasta este bine sa cerem sfatul profesorului sau maestrului.
5. Increderea in faptul că totul are un rost
si ca nimic nu se miscă fără a se inscrie in Ordinea Divina ne ajuta foarte mult. Increderea in menirea noastra spirituala ori dharma este o putere care ne poate trece multe „prapastii” ori „munti”.
6. Studiul textelor sacre ori al cartilor cu subiecte spirituale (svadhiaya)
ne ajuta deseori să ne ridicăm atunci cand avem impresia ca suntem jos.
E o metoda deseori placută dar limitata, fiindca „un gram de practica face cat tone de teorie” si noi trebuie sa avem grijă să nu ramanem cu „tonele de teorie” fiindca nu folosesc foarte mult fără practica.
De asemenea, e bine să ținem cont că pentru „un gram” de practică ca si pentru „o tonă” avem nevoie de aceeși cantitate de teorie si anume – cantitatea completă.
Informațiile teoretice pot fi gasite rareori în cărți deoarece maeștrii spirituali nu publică esențele sau le maschează astfel încât doar cei pregătiți să le găsească. Uneori informațiile sunt expuse în mod voit greșit iar alteori informațiile se găsesc, e drept, în unele cărți dar este nevoie de capacitatea unui maestru care să le recunoască și să le aleagă din imensul câmp informațional cu care ne confruntăm.
7. Compania persoanelor cu preocupari spirituale
Este buna si inspiratoare, dar nu e bine să ne bazăm pe ea ca ar aduce rezultate fără practica yoga. NU depindem de ea dar… ne poate sustine si ne ajuta sa aflăm mai multe si sa punem in practica yoga…
poate de zeci de ori mai usor decat fara ea.
In plus, in yoga beneficiem de trei instrumente exceptionale pe care le putem folosi cand nu mai suntem inspirati si nu mai suntem siguri ca simtim o aspiratie spirituala.
Participarea la cursul de yoga ne oferă un impuls evident și ne crește eficiența spirituală.
8. Grația maestrului spiritual.
Dacă avem șansa de a cunoaște un maestru spiritual autentic si care ne-a acceptat ca discipoli putem beneficia de un fenomen special și rar numit grația maestrului spiritual. Aceasta poate îmbrăca multe forme, incepând de la ușurința și eficiența mare cu care practicăm sub îndrumarea sa până la deblocarea unor situatii energetice sau spirituale cu care ne confruntăm.
9. Folosirea procedeelor de pe Calea Gratiei
în care fie cerem precis amplificarea aspiratiei noastre spirituale, fie folosim procedeul secret Ananta la modul concret si regulat.
Participarea la meditatia stafeta si retragerile spirituale de scurta durata sunt excepționale pentru a ne ajuta sa obtinem o aspiratie spirituala intensa.
In mod special, apelarea lui Ganesha are darul de a ne ajuta sa invingem in forță obstacolele si sa obtinem victoria glorioasă.
Putem apela ajutorul maeștrilor spirituali din subtil.
10. Folosirea autosugestiilor inspiratoare.
Un yoghin – datorită sanselor exceptionale de evolutie spirituala – se confrunta cu propriile impuritati ori zaturi mentale sau atrage atentia entitatilor din subtil cu lumina sa spirituala si cu forta transformarii spirituale.
Toate acestea sunt permise ori franate de karma iar sansa de a „arde” karma foarte repede implică necesitatea unei stari foarte solare si o cat mai selectiva si controlata receptivitate mentala.
Altfel, multe entitati din planul astral, unele vampirice, altele invidioase, altele avand conexini karmice cu noi din trecut vor cauta sa ne influenteze pentru a ne frana.
Se spune ca una dintre cele mai mari pacaleli pe care entitatile malefice le-o ofera practicantilor yoghini este aceea de a le da impresia ca eforturile lor spirituale nu au efect si ca este mai bine sa sa se opreasca si chiar sa treaca la perspectiva tamasica, de „a zace” cautand in mod penibil binele in repausul fortelor active transformatoare.
Ce putem face?
Procedeul este simplu dar de o rara eficienta, deoarece foloseste chiar „forta dusmanului”, care, in aceasta situatie este propriul nostru subconstient inseminat cu ideile gresite sau nefavorabile evolutiei spirituale. Vom contracara aceasta folosind incarcarea propriului subconstient, la vointa, cu propriile noastre idei forta, de care avem nevoie si pe care le dorim manifestate cu putere in viata noastra.
Alegem maxim trei idei-forta, care sa nu contina negatii, care sa fie cat mai scurte si cu afirmatii pozitive, clare (ex. „Imi place enorm de mult sa fac tot timpul yoga”) si le repetam de minim 20 de ori, in gand , inainte de culcare dupa ce am pus capul pe perna sau dimineata imediat dupa ce am devenit cat-de-cat constienti.
Mai putem sa afisam in mai multe locuri in ambianta casei noastre aceste IDEI FORTA si sa le folosim astfel ca ancore mentale (un loc neobisnuit si foarte potrivit este in toaleta, astfel incat sa putem citi cand stam asezati pe WC ).
11. Metoda directa si eficienta de a obtine instantaneu o eficienta oricat de mare a aspiratiei noastre spirituale este RAPORTAREA LA SINELE SUPREM ATMAN, fie prin Centrarea in Inima, fie prin Meditatia Fundamentala Anuttara, fie prin Sadbhava Mudra ori Adi Mudra.
Aceasta este, am putea spune, CALEA.
In special atunci cand facem Hatha Yoga si meditatie aceasta metoda isi arata o „eficienta de diamant”, fiindca atunci nu mai are importanta daca ne inspira profesorul, daca suntem multi sau putini in sala, daca suntem suparati ori fericiti, daca viata noastra pare a fi intr-un trend ascendent sau nu.
Nu va avea nici o importanta daca ambianta noastra este inspiratoare, daca suntem la cursul de yoga sau nu, daca suntem intr-un paradis sau intr-un infern ori daca avem conditii confortabile in corpul nostru fizic ori la nivel emotional sau mental.
Indiferent care este situatia noastra la aceste nivele, raportarea la Sine aduce eficienta, iar explicatia este simpla si fireasca:
toate aceste aspecte – fizice, bioenergetice, emotionale, mentale si altele – SUNT EXTERIOARE SINELUI si doar iluzia cosmica Maya ne face sa ne identificam cu ele si sa ne apara ca fiind interioare.
Identificandu-ne cu ele, uneori ne va fi bine si ne va ajuta, daca conditiile exterioare sunt prielnice (inclusiv practica spirituala regulata – tapasul) fie ne vor impiedica – atunci cand avem impresia ca ne aflam intr-un infern interior, sec ori dureros.
Raportarea la Sine este independenta de toate acestea si conduce cu siguranta la reconectarea cu Autenticul, Firescul si Frumosul.
Leo Radutz
Abheda Yoga Academy