Anuttara stika – Realizarea spirituala în 8 strofe

anuttara stika

Anuttara Stika este un imn, scris de maestrul yoghin al Shivaismului din Kashmir, Abhinavagupta.

Propria naștere se potrivește cu afirmațiile că el a fost de fapt o întrupare a zeului Bhairava, conceput prin circumstanțe extraordinare în care mama și tatăl său s-au angajat în uniunea sexuală ritualică.

În Kashmir se consideră că un descendent al unor părinți cu preocupări și realizări spirituale foarte înalte ( „stabliți în esența supremă a lui Bhairava”) rezultă a fi  o ființă cu dotări spirituale speciale.

Conform traditiei Kashmiri, în jurul anului 1025 C.E., el a intrat într-o peșteră în timp ce recita Bhairavastava împreună cu 1200 de discipol și nu au mai fost văzuți niciodată.

Se presupune că au meditat până ce au translatat într-o altă dimensiune.

Abhinavagupta a compus o serie de poezii devoționale (multe traduse în franceză), printre care și “Anuttarāṣṭikā -” Cele 8 versuri despre Anuttara “

Abhinavagupta descrie în următoarele 8 versuri, poate, cea mai înaltă cale a realizării spirituale spontane.

shiva mahadev statue
Shiva Mahadev – Stapanul universului

 

Anuttara Stika

Aici procesul evoluției nu mai este necesar
Nici contemplarea imaginativă,
Nici vorbirea inspirată sau dezbaterea,
Nici meditația, nici concentrarea,
Nici măcar strădania rugăciunii.
Spuneți-mi, ce este această Supremă Realitate Divină Conștientă și Absolută? Ascultați răspunsul: 

Nu renunța la nimic și nu păstra nimic,
Ia parte la bucuria totului și fii așa cum ești!
anuttara stika
Nu renunța la nimic și nu păstra nimic,
Ia parte la bucuria totului și fii așa cum ești!
În realitate lumea fenomenelor trecătoare (samsara) nici nu există,
Atunci cum poate să mai apară ideea vreunei înlănțuiri?
Dacă Sinele cel veșnic liber nu poate fi niciodată înlănțuit,
La ce s-ar mai strădui să se elibereze?
Toate acestea nu sunt altceva decât păcăleala umbrei unei fantome,
Sau funia considerată din greșeală drept un șarpe, producând astfel o teamă fără de sens.

Nu renunța la nimic și nu păstra nimic,
Bucură-te, stabilit în Sinele tău, exact așa cum ești!


Cum s-ar putea distinge în Supremul Divin
Între adorator, cel adorat și adorarea însăși?
Cum s-ar putea vorbi despre așa ceva?
Pentru cine ar exista vreun progres, oare cum ar fi acesta
Şi cine ar păși pe o cale ascendentă?
Chiar dacă această iluzie apare ca fiind diferită,
Ea nu este totuși separată de Conștiința Divină Supremă.
O, totul nu este nimic altceva decât pura natură a cunoașterii de Sine 
Nu-ți mai face griji inutile!

anuttara stika
O, totul nu este nimic altceva decât pura natură a cunoașterii de Sine
Nu-ți mai face griji inutile!
Această beatitudine nu este comparabilă cu bucuria adusă de bogăție
Ori de o beție cu vin sau de unirea amoroasă cu iubita.
Apariția acestei Lumini nu este nicidecum comparabilă
Cu aprinderea unei lămpi și nici cu strălucirea Lunii sau a Soarelui.
Pacea care apare prin eliberarea de toată diferențierea inerentă existenței în dualitate
Este precum ușurarea resimțită după ce o povară grea a fost lăsată la pământ.
Răsăritul acestei lumini este ca regăsirea unei comori pierdute:
Comoara tărâmului non dualității universale.


Iubirea și ura, bucuria și suferința, creația și resorbția
Încrederea în sine și adânca disperare,
Sunt toate niște stări ce apar în lume ca fiind separate,
Nefiind însă, în realitate, diferite.
Oricând ești încarcerat de vreo formă individuală a acestor stări,
Fii conștient de identitatea dintre starea ta și Ființa Divină Supremă.
Împlinit fiind de această contemplare, nu te vei bucura tu din tot sufletul?


Ceea ce înainte nu exista devine brusc activ;
Așa sunt și stările firii în această lume.
Cum pot ele să existe în realitate
Cât timp există o rătăcire
Provocată de modificarea "stării de mijloc"?
Unde ai putea găsi oare adevărul în irealitate și nestatornicie,
În multitudinea formelor manifestate în iluzia unui vis, ori
În frumoasa înșelăciune?
Depășește-ți nedesăvârșirea de care este legată teama și îndoiala
Şi trezește-te!


Nu Cel primordial ( Paramashiva ) este creatorul stărilor de conștiință condiționate,
Mintea ta este cea care le crează.
Ele nu posedă o conștiință reală,
Prinzând o formă (aparentă) doar printr-o păcăleală de moment.
Frumusețea iluzorie a universului apare în puterea imaginației tale,
Ea nu are vreo altă origine.
Din acest motiv tu luminezi prin propria-ți strălucire -
Tu ai atât natura Unicului Divin cât și o manifestare multiplă.


Realul și irealul, Unicul și multiplul,
Ceea ce este pătat de iluzie sau Sinele pur -
Toate acestea strălucesc în oglinda clară a conștiinței iluminate.
Dacă vei recunoaște toate aceste lucruri ca având forma Luminii Necreate,
Dacă vei recunoaște în tot și în toate strălucirea copleșitoare a Sinelui tău Divin (Atman)
Iar strălucirea îți va fi mereu înrădăcinată ferm în propria-ți trăire,
Atunci vei lua parte pe deplin la atotputernicia Domnului Dumnezeu ( Paramashiva )
Abhinavagupta
 
anuttara stika
Trezește-te!

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to Top