Structura fiinţei – corpurile noastre

Structura ființei – corpurile noastre

Corpul nostru nu este doar cel fizic, cunoscut și studiat de medicina oficială.

El este, pentru oricine, indiferent dacă este yoghin sau nu, mult mai complex, fiind un ansamblu de trei corpuri :

  • fizic stuhla sharira
  • subtil sau astral – linga sharira.
  • și cauzal – karana sharira.

Aceste sharira sau corpuri care se pot grupa in cinci învelisuri, fiindcă acest corp astral are trei subdiviziuni.

Toate acestea se numesc maya kosha sau învelisuri iluzorii,
fiindcă sunt suspuse impermanenței
și pentru că NU sunt sediul conștiinței.

Acestea sunt:

  • Annamaya kosha – învelisul fizic, echivalent cu Stula Sharira
  • Pranamaya kosha – învelișul pranic, bioenergetic, oferă senzații – face parte din Linga Sharira – corpul subtil sau astral
  • Manomaya kosha – învelișul mental, conține gânduri sau forme gând – face parte din Linga Sharira corpul subtil sau astral
  • Vijnanamaya kosha – învelișul supramental sau al înteligentei – conține conexiunile și corelațiile oricât de complexe dintre formele gând – face parte din Linga Sharira – corpul subtil sau astral
  • Anandamaya kosha – învelișul fericirii, care conține semnificații, simboluri, principii, idei, emoții – echivalent al Karana Sharira – corpul cauzal.
În aceste învelișuri sau corpuri „locuiește” ființa noastră vie, noi înșine,

pe care o percepem mai întâi limitată , sub forma sufletului viu sau JIVATMA (încă limitat) sau

nelimitată și esențială sub forma Sinelui Suprem Esențial, nelimitat și nemuritor

care în yoga poartă numele de ATMAN.

Denumirile sanscrite nu sunt esențiale ci semnificațiile acestor esențe ale ființei noastre.

Anatomia subtilă a invelisului pranic sau bioenergetic este mult mai importanta si mai complexă decât anatomia medicală a corpului fiziciar multe dintre cauzele bolilor pot fi găsite la acest nivel.

Este foarte ciudat că în facultatea de medicină
nu se studiază și corpul bioenergetic, ținând cont de faptul că el este pus în evidență de știința actuală.

Observăm aici că aproape tot ce considerăm, de obicei, că suntem noi,

este, de fapt, exterior nouă,

deoarece noi suntem sufletul sau Sinele

iar gandurile, emoțiile, trăirile, inteligenta, senzațiile, percepțiile, organele și segmentele corporale

nu suntem noi.

Sinele este sursa oricărei trăiri ori satisfacții.

Adică, fie și în situația când ne bucurăm pornind de la ceva exterior

– când privim o floare de exemplu –

bucuria sau satisfacția vine din noi, nu de la floare.

Am putea, prin meditație, să avem aceeași bucurie sau chiar mai mare

și să ne bucurăm dar să nu mai depindem de floare absolut deloc.

Leo Radutz,

fondatorul sistemului Abheda,

inițiatorul Revoluției OMului Bun

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to Top