Practică cea mai specială în creștinism, numită de altfel, diamantul creștinătății este Rugăciunea Inimii sau Meditația Isihastă.

În opinia noastră, acestă metodă este, de fapt, un caz particular al metodei spirituale din Bhakti yoga, numită Ananta,
particularizată prin fa
ptul că se adresează Marelui Avatar și Salvator spiritual Iisus Hristos și prin faptul că nu se abordează Grația supremă, ci Grația simplă.

Textul rostirii în meditaţia creştină a inimii:

Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă…”

Doamne Iisuse Hristoase, miluieşte-mă…”

Din perspectiva esoterică practică Abheda Yoga repetarea numelui „Iisus” este eficientă din punct de vedere spiritual

Atenţie! Există variante ale rugăciunii inimii care se termină cu “miluieşte-mă pre mine păcătosul…”.

Este, în opinia noastră, o practică parţial greşită, care poate avea şi efecte negative, datorită impregnării subconştientului, prin repetare, cu ideea că noi suntem păcătoşi întodeauna și neapărat.

Această eroare strecurată din diferite motive în practica unor isihaşti reduce din valoarea acestei practici excepţionale.

Au existat voci care au motivat îndârjirea de a menţine această practică greşită în ideea că trebuie să fim smeriţi şi lipsiţi de orgoliu, dar vă asigurăm că pentru aceasta nu este necesar să permanentizăm în noi ideea că suntem păcătoşi ci să devenim cât mai repede şi cât mai sigur liberi de păcate.

Oricum, până la realizarea spirituală supremă suntem încă „păcătoşi”, dar această stare este necesar, de fapt, să fie din ce în ce mai puţin prezentă şi nu din ce în ce mai mult prezentă.

Dacă ţineţi neapărat, practica are eficienţă şi cu această rostire dar mai redusă.

Pentru persoanele care doresc să practice, totuşi, o variantă cât mai lungă a Rugăciunii Inimii, menţionăm aici varianta

„Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe (pre) mine, credinciosul Tău…”

O rostire mai buna si mult mai eficientă este

„Doamne Iisuse Hristoase, dăruiește-mi Grația Ta Supremă !”

Acestă formulă este superioară oricărei formule din cele de mai sus iar efectul este deosebit, deoarece aspirația devotului este către Grația Supremă și nu doar Grația simplă.

Această preluare de eficiență din Infinitul din noi este cea mai înaltă, cea mai pură și, deși sunt doar niște cuvinte,
toată această practică duce către miracolul vidului mental, stării de pace interioară profundă numită în vechime de yoghini „Shuniata” și de creștini „Isihia”.

Acharya Leonard