Nivedana Mudra sau Sabatul Yoghin

Abheda Yoga Tradițională

Am deschis grupe noi Abheda Yoga Tradițională în
📍 București, 📍 Iași și 🌐 ONLINE!

👉 Detalii și înscrieri aici

Înscrierile sunt posibile doar o perioadă limitată!

Te invităm pe canalele noastre:
📲 Telegramhttps://t.me/yogaromania
📲 WhatsApphttps://chat.whatsapp.com/ChjOPg8m93KANaGJ42DuBt

Dacă spiritualitatea, bunătatea și transformarea fac parte din căutarea ta,
atunci 💠 hai în comunitatea Abheda! 💠


Retragerea spirituală

săptamânală de scurtă durată

PREZENTARE

Așa-zisul sabat yoghin conține

o retragere spirituală de cateva ore pâna la 12-24 ore

depinzand de aspirația, energia și capacitățile noastre

– in rest

atitudinea interioară de meditație în acțiune,

de orientare conștientă a gândurilor

către ceea ce este spiritual, studiul cărților și textelor spirituale,

cultivare și abandon în spiritualitate.

Retragerea săptămânală, fie ea mai scurtă sau mai lungă, înseamnă înainte de toate

o atitudine constantă – sau aproape constantă – de detașare față de cele lumești

și de abandon în spiritualitate.

Nivedana Mudra – sabatul yoghin este, de fapt,

o atitudine interioară

bazată pe cultivarea unei

ofrande de timp, atenție și energie umană,

către tot ce avem mai sfânt și mai înalt.

Este o aspirație de ștergere a limitărilor, o purificare,

un vârf de lance al existenței noastre.

Este un concept mai general care înseamnă

să ne îndreptăm resursele de timp, energie și atenție – (preferabil) în mod regulat,

spre partea cea mai profundă a ființei noastre.

Acest lucru este cu atât mai important pentru omul aflat în mijlocul vieții,

ocupat cu multe activități firești și necesare.

Trăim într-un univers guvernat de ritmuri, iar pe Pământ

unul dintre aceste ritmuri este cel lunar:

săptămâna de 7 zile,

adică un sfert din revoluția lunară în jurul Pământului.

Calea spirituală yoghină este compusă din:

INIȚIERE – prezența activă la curs

TAPAS – efortul spiritual determinat si asumat pentru transformare spirituală

RETRAGERI spirituale mai lungi sau mai scurte

MEDITAȚIA ÎN ACȚIUNE – aceasta cuprinde întreaga existență, indiferent ce acțiune realizăm.

Cea mai importanta retragere spirituală este sabatul yoghin.

Retragerea spirituală în diverse tradiții

SABATUL (sau Șabatul) este ziua de odihnă și sfințenie săptămânală în tradiția biblică,

având rădăcini în iudaism

și fiind preluat apoi în forme diferite de creștinism și de alte curente religioase.

Apare pentru prima dată în Geneza,

unde Dumnezeu „a sfârșit lucrarea Sa” în a șaptea zi

și „S-a odihnit” de toate lucrările Sale, binecuvântând și sfințind ziua a șaptea.

În iudaism este a șaptea zi a săptămânii,

adică de vineri seara până sâmbătă seara

(după calendarul ebraic, ziua începe la apusul soarelui).

Este un timp de odihnă, rugăciune și celebrare a creației

și a legendarei posibile eliberări a poporului Israel din Egipt.

Sunt interzise cele 39 de tipuri de „melachot” (munci)

menționate în tradiția rabinică (Talmud).

În creștinism creștinii evrei din primele secole

au continuat să respecte sabatul sâmbăta.

Ulterior, majoritatea bisericilor au transferat

ziua de odihnă și celebrare duminica

– Ziua Domnului, ziua Învierii lui Hristos.

Totuși, unele comunități

de exemplu adventiștii de ziua a șaptea, iudaizanți creștini –

păstrează sabatul sâmbăta, ca în iudaism.

În islam nu există sabat propriu-zis,

dar există ziua de vineri,

considerată zi specială de rugăciune colectivă, însă nu de odihnă completă.

În yoga și tantra nu există o astfel de zi,

dar există principiul retragerii spirituale ocazionale

sau permanente – pentru sadhu-și și unii swami

și al dedicării fiecărui moment spiritualității.

Astfel, nu e necesar să se dedice o zi

deoarece toate zilele sunt dedicate spiritualitații.

Yoghinii dedicați spiritualității practică în mod activ tapasuri zilnice,

astfel încât până și hrana sau somnul lor au o orientare spirituală

Acest mod de viață este foarte diferit de ceea ce face omul samsaric, lumesc.

Totuși, practica facultativă a sabatului yoghin este prețioasă,

fiindcă este un „vârf de lance” spiritual practicat la început săptămânal

și care, apoi, difuzează în întreaga existență a yoghinului,

ajungând, în final, să trăiască

un sabat” de 7 zile într-o săptămână.

Sabatul sau odihna ?

În opinia noastră, în cazul sabatului, din păcate,

din înțelepciunea spirituală inițială despre sabat

a mai rămas doar ideea de odihnă.

De fapt, sabatul era gândit ca o zi a săptămânii dedicată spiritualității.

Din acest motiv se recomanda ca în acea zi să nu fie făcute activități orientate spre câștig material.

Totuși, chiar și Iisus a fost criticat că a „muncit” în ziua de sabat atunci când vindeca bolnavi.

Răspunsul său complex, poate fi rezumat prin esența lui:

Sabatul a fost făcut pentru om, nu omul pentru sabat.”

Dacă practicăm karma yoga, adică acțiuni făcute cu

detașare,

dedicate spiritualității și

în acord cu ordinea divină,

atunci și aceste eforturi pot face parte din sabat, mai ales dacă ele susțin un proces spiritual.

Totuși, odihna rămâne benefică.

De aceea, o dată pe săptămână, este bine să punem deoparte chiar și activitățile de karma yoga și

să urmărim să facem un salt spiritual:

să fim mai atenți ca oricând,

să trăim cu mai multă conștiență și

să facem un salt spiritual, atât cât ne este posibil în acel moment.

Cea mai bună și eficientă modalitate de a trăi acest timp este printr-o retragere spirituală.

De multe ori, a sta pur și simplu

nu genereaza nici măcar odihnă sau regenerare a trupului.

Pentru omul obișnuit, care nu are încă un demers spiritual conștient

și doar acceptă, teoretic, unele principii de transformare,

sabatul se reduce de obicei la

– o zi de odihnă și reflexie –

Mai important este sensul profund, adesea pierdut:

O ZI DIN ȘAPTE DEDICATĂ SPIRITUALITĂȚII.

Aceasta este o taină a universului.

La fel cum principiul zeciuielii arată

dăruind nu pierzi, ci câștigi,

tot așa și sabatul arată că,

dacă stabilim o zi de odihnă la fiecare șapte zile,

nu pierdem material, ci dimpotrivă, câștigăm.

Iar dacă, în acea zi, nu doar ne odihnim, ci și ne dedicăm acțiunilor spirituale,

atunci câștigăm foarte mult și spiritual, fără a pierde nimic material

ba chiar putem câștiga și din punct de vedere material

(prin felul în care universul conștient ne raspunde în zilele următoare

și prin aptitudinile noastre îmbunătățite de antrenamentul spiritual ).

Pentru yoghinii căutători spirituali autentici,

sabatul yoghin” înseamnă o zi din șapte dedicată,

pe cât posibil, în întregime spiritualității.

Sabatul săptămânal are două componente principale:

1. Retragerea spirituală absolută cu efecte excepționale asupra evoluției spirituale.

2. Perspectiva dinamicărestul timpului, când nu există retragere propriu-zisă,

dar practica continuă prin meditație în acțiune.

Mulți yoghini aleg să realizeze o retragere de 12–14 ore sau chiar de 24 de ore,

iar pentru ei sabatul yoghin devine „întreaga zi” dedicată spiritualității.


INDICAȚII • EFECTE • BENEFICII

Prin Nivedana Mudra – sabatul yoghin – putem obține:

Recuperarea șanselor spirituale pe care nu am reușit să le valorificăm în timpul săptămânii.

Recuperarea eforturilor spirituale pe care nu am reușit să le împlinim în timpul săptămânii.

Autodepășirea, atât în cantitatea cât și în calitatea practicii spirituale.

Amplificarea simțirii și împlinirii sensului profund al existenței.

Evoluție spirituală accelerată, care ne plasează pe o spirală superioară de transformare

Confruntarea cu alte teste în viață, mai rafinate și cu mai mult sens

Depășirea unor obstacole majore din viața noastră.

Rezolvarea unor probleme de sănătate.

O schimbare benefică a vieții, care se revelează tot mai mult,

pe măsură ce practicăm constant Nivedana Mudra – sabatul yoghin.

O evoluţie spirituală intens transformatoare într-un timp scurt,

printr-un efort concentrat și puternic,

ca un vârf de lance.

Obținem efecte spirituale majore și,

pentru practicanții consecvenți,

care îşi doresc să facă mai mult pentru propria evoluţie

chiar puteri paranormale.

Arderea” oricărei karma, într-un mod eficient

Detașare, renunțare și libertate interioară.

Izolarea

Principiul unei retrageri spirituale este acela

de a ne izola de perturbațiile exterioare,

care pot proveni din:

ambiantă (mediul înconjurător),

corpul fizic și corpul astral (senzații, percepții, gânduri),

sau corpul cauzal (emoții, semnificații, tendințe subtile).

! Urmărim să ne retragem din ambianța socială și senzorială

și să închidem orice posibilitate prin care

mintea ar putea fi distrasă de la efortul spiritual.

Uneori este util chiar să punem „obstacole”

în calea tendinței de a ieşi din izolare în orice mod,

astfel încât să fie mai dificil să părăsim efortul spiritual

decât să îl continuăm.

Animale mentale”

Maimuţa” mentală

În general, atunci când ne propunem să ne focalizăm mintea asupra unei acţiuni concrete,

această fațetă a minții noastre caută frenetic soluţii de a ieşi din această stare de focalizare.

Mintea nu doreşte constrângerea – fie ea şi voluntară

şi pentru că ei, cel mai adesea,

îi pare „altceva” mai atrăgător decât „ actualul”,

întocmai ca o maimuţă căreia următoarea creangă din copac

îi pare mult mai interesantă decât cea pe care se află în prezent.

Pentru a împidica aceasta şi pentru a ne putea focaliza cu intensitate,

este necesară organizarea unor practici anumite

într-un spaţiu în care să nu fim perturbaţi –

o peşteră, în pădure sau în munte,

în locuri neumblate… dar nu numai.

Putem să organizăm retrageri spirituale în orice spaţiu

care poate fi amenajat cu cele necesare

şi în care nu vom fi deranjaţi – şi un astfel de loc poate fi, cel mai uşor,

chiar camera noastră în care trăim de obicei.

Ram Gopal către Yogananda (în „ Autobiografia unui yoghin):

Tinere, văd că ai de gând să pleci de la Maestrul tău.

El are tot ce ai tu nevoie. Trebuie să te întorci la el.

Munții nu pot fi gurul tău.

Nicio lege cosmică nu îi obligă pe maeștri să trăiască numai în munți.

Himalaya indiană sau tibetană nu are monopolul sfinților.

Dacă nu poți găsi ceva în tine prin efort propriu,

nu are rost să cauți acel ceva ducându-ți corpul de ici-colo.

De îndată ce credinciosul este gata să meargă

până la capătul lumii pentru iluminarea spirituală,

gurul apare lângă el.

Ai vreo cămăruţă în care te poţi retrage în singurătate?

– Da.

– Acolo este grota ta.

Acolo este muntele tău sfânt.

Acolo vei găsi împărăţia cerurilor.

De fapt, retragerea spirituală este cel mai comod, ușor și ieftin de realizat

chiar în ambianța locuinţei noastre.

Oameni se retrag în munţi ori în peşteri pentru linişte şi rezonanţa locului,

dar şi pentru a pune multe „garduri” mentale împotriva posibilităţii de a „evada” în exterior.

În cazul retragerilor spirituale de scurtă durată, aceste deziderate se împlinesc cu uşurinţă

şi nu mai este important dacă ne aflăm în munţi, în peşteră sau în ambianţa propriei locuinţe.

Daca realizăm retragerea spirituală într-un loc accesibil

atât ca distanţă cât şi din punct de vedere material şi avem tot confortul necesar,

atunci avem avantajul că procedeul devine foarte accesibil.

Acest lucru este valoros pentru Căutătorul spiritual

care doreşte să integreze spiritual viaţa firească.

Măgărușul” mental

Acesta este o tendință a minții de considera activități posibile ca fiind imposibile.

Mintea noastră are capacitati extraodinare chiar în acest moment.

De exemplu, dacă ne este foarte foame

ne putem imagina cu multe amănunte o masa imbelșugată.

În această situație avem instinctul și dorința noastră care ne impulsionează, chiar,

să considerăm chiar și ceea ce este imposibil ca fiind, totuși, posibil.

Și avem situația în care dorim ca, la voință,

să ne focalizăm asupra uni gând sau

să mentalizăm ceva simplu – o yantra, de exemplu.

Măgărușu mental” refuză această sarcină ca fiind prea grea,

dincolo de puterile noastre de yoghini.

De fapt, nu există atunci motorul aspirației, dorinței sau pasiunii și, de aceea,

măgărușul mental” ne face să credem invers și fals

că ar fi imposibil ceea ce este, de fapt, posibil.

Perspectiva

Retragerile spirituale de scurtă durată mai pot fi înţelese şi

dupa tipul de yoga predominant pe care-l abordăm.

Principalele patru mari perspective practice în yoga sunt:

Raja yoga – yoga concentrării intense, a meditaţiei profunde şi a controlului deplin al minţii,

Bhakti yoga – yoga devoţiunii sau a iubirii de Dumnezeu,

Jnana yoga – yoga discriminării realităţii de „iluzie” , a demersului filozofic,

Karma yoga sau yoga acţiunii lipsite de ataşament şi în perfect acord cu voinţa divină.

Spațiul Inimii

Retragerea cea mai simplă, cea mai rapidă şi

cea care poate fi practicată cel mai mult timp şi oriunde

este retragerea în aşa-zisul Spaţiu al Inimii,

unde putem fi izolaţi de lumea exerioară – prin pratyahara.

Ori putem fi cu atenţia principală în Inimă şi cu atenţia secundară către exterior,

chiar şi cu ochii deschişi, trăind ceea ce în ortodoxie este precizat sub sintagma

a fi în lume, dar a nu fi al lumii”.

Aceasta este retragerea spirituală cea mai valoroasă ori autentică,

fiindcă transformă viaţa noastră, cu tot ce ar putea conţine ea din exerior.

Cel care meditează nu se află în Paradis,

ci Paradisul se află în cel care meditează. ”


TEHNICA DE EXECUȚIE

Cum se face Nivedana Mudra?

Esența sabatului yoghin este

dedicarea către spiritualitate

și ideea de retragere spirituală.

Nivedana Mudra este, la modul general o atitudine interioară în care urmărim să

îndreptăm toate gândurile, preocupările, aspirațiile, acțiunile către spiritualitate,

prin toate instrumentele și metodele pe care le cunoaștem.

Această mudra nu este sinonimă cu retragerea spirituală sătămânală,

aceasta este doar un instrument eficient și profund pentru a ne adânci în Nivedana mudra.

Nivedana Mudra poate fi practicată și fără vreo retragere spirituală

și poate fi practicată în permanență, în fiecare zi,

nu doar o zi pe săptămână.

O practicăm cât putem de conștient o zi pe săptămână

și apoi urmărim să glisăm pe obișnuința

și realizarea interioară dobândită și în celelate zile.

De reținut

Partea mai importantă este retragerea spirituală propriu-zisă, care poate dura atât cât dorim noi.

Retragerea conține practicile pe care le dorim,

alese în mod liber și „rulate” dupa inspiratie, poate chiar si de mai multe ori.

Este un efort determinat și care poate fi

directionat catre un scop anume,

ca orice practică spirituală.

Restul timpului din ziua aleasă în mod liber ca zi de sabat yoghin

va fi petrecut cu înțelepciune, dedicând spiritualității și în mod conștient

cât mai mult din gândurile, gesturile, atitudinile noastre.

De fapt, ne oferim ofrandă pe noi înșine și

gândurile, timpul nostru, energia noastră,

desprinzându-ne de preocupările obișnuite

și folosind timpul cu intensitate maximă

pentru a avansa sufletește și spiritual.

Este o atitudine interioară în care

dăruim activ orice cunoaștere, orice energie, orice gând, orice acțiune

pentru transformare și creștere spirituală.

Această atitudine înseamnă ori o retragere spirituală intensivă,

mai lungă sau mai scurtă,

ori trăirea zilei, aparent, în mijlocul vieții ,

dar cu o practică și o atitudine interioară specifică.

Direcționarea

Pentru o persoană care urmărește

amplificarea unui sens profund în viața sa,

Nivedana Mudra sau sabatul yoghin se poate realiza astfel:

» înainte de a începe spunem mental sau cu voce tare

Realizez aceste acțiuni – Nivedana Mudra – sabatul yoghin

cu detașare și înțelepciune,

pentru … (spunem aici ce dorim să împlinim)

numai și nu mai în acord cu ordinea universală

sau voia lui Dumnezeu”.

O zi pe săptămână, pe lună ori mai multe zile pe an

ne deconectăm de celelalte activități obișnuite și

realizăm exclusiv, intensiv și extensiv

tot ce știm noi și ne poate transforma sau înălța:

meditație în primul rând, rugăciune, yoga energetică

evitând cu tărie gândurle și preocupările colaterale

ori

realizăm studiu fundamental, artă, literatură inspirată,

vizionăm filme motivante și întăritoare;

preferabil este, însă, realizam hatha yoga, meditație, rugăciune

și cultivăm Nivedana Mudra – atitudinea interioară de meditație în acțiune,

de orientare conștientă a gândurilor

către ceea ce este spiritual, studiul cărților și textelor spirituale,

cultivare și abandon în spiritualitate.

Ce facem dacă ne „merge” bine?

Dacă o tehnică, mai ales meditativă este foarte eficientă și avem o stare exceptională,

nu o schimbăm ci o aprofundăm…

până când suntem mulțumiți ori până la starea de samadhi

ori până când ne plictisim – dacă se mai produce așa ceva.

Ce facem dacă NU ne „merge bine”?

Dacă simtim că o tehnică „s-a tocit”, adică i-a scăzut eficiența,

o schimbăm cu alta, apoi cu alta, apoi cu alta sau revenim la prima,

menținând prospetimea practicii și păcălind, în felul acesta, „maimuța” mentală.

Nivedana Mudra pentru a ajuta pe cineva

Dacă vrem să ajutăm pe cineva care are o mare problemă, un accident, un examen greu etc

realizăm aceleași acțiuni ca mai sus

dar înainte de a începe spunem mental sau cu voce tare

Realizez aceste acțiuni – Nivedana Mudra – sabatul yoghin

cu detașare și înțelepciune,

pentru ca această persoană având numele de …

să reușească …

(spunem aici ce dorim să reușească)

numai și numai în acord cu ordinea universală

sau

numai și numai în acord cu voia lui Dumnezeu.”

În ce zi a săptămânii?

Are mică importanță în ce zi realizăm sabatul yoghin.

În opinia noastră, este necesar doar

să fie o zi consacrată de noi pentru

spiritualitate sau

dezvoltare personală

și transpersonală.

Diversele religii autentice consideră

zile diferite potrivite,

dar acest lucru este

pentru a realiza diferențe aparente între credincioșii diferitelor religii.

Ne este mai ușor să realizăm o retragere în weekend

fiindcă lumea în care trăim are o ciclicitate de 7 zile,

dar putem alege orice zi dorim și ni se potriveste în prezent.

Se spune că însuși Dumnezeu „se odihnește” de sabat.

Aceasta nu înseamnă, simbolic, că „stă degeaba”,

ci că se abandonează în vidul mental transcendent,

care este viu și activ.

Marele secret

Deși sabatul yoghin înseamnă o întrerupere a activităților lumești,

acestea nu suferă,

ci se împlinesc prin Nivedana Mudra.

Chiar și în evul mediu, când mijloacele materiale erau greu de obținut,

oricât de grea era munca,

dacă omul direcționa o zi pe săptămână spiritualității,

constata ceva invers decât părea la prima vedere:

nu era mai sărac

ci, cumva, mai bogat.

Aceasta deoarece Universul este conștient și nu mecanic,

iar scopul existentei nu este

progresul material sau tehnico-științific

ci spiritualitatea.

Dacă punem spiritualitatea pe primul loc în inima noastră

toate celealte ni se vor oferi pe deasupra.

Această Mudra este un secret practic,

un „vărf de lance” spiritual

ce poate fi și – ne dăm seama – merită și trebuie cultivat de către oricine.

Tentaţii, încercări şi capcane spirituale

E bine să ştim că, datorită faptului că este o tehnică foarte eficientă şi intensă,

tentaţiile ori obstacolele pe care le vom întâmpina pe parcursul ei sunt pe măsură.

Este posibil sa fim chiar uimiţi cum acţiuni ce în mod normal sunt foarte simple

pot deveni mai puţin uşor de realizat datorită integrării ce permite arderi intense de karma.

De la caz la caz, se pot manifesta

stări excepţionale de supremă conştienţă

ori focalizare spontană şi de durată asupra stării de prezenţă

ori aşa numita stare de „a fi”,

claritate mentală,

fericire nonduală

ori chiar samadhi.

Dar pot apărea şi stări de rău,

temperatură corporală ridicată

ori stare de răceală, frisoane,

stări ciudate şi neobişnuite.

Oricum ni s-ar părea că este calitatea simţirii nostre,

avansul spiritual se produce

şi trebuie să continuăm până la capătul retragerii spirituale.

Este bine să nu cedăm absolut deloc tentaţiei de a dormi,

conştienţi fiind că vom putea face acest lucru foarte bine

când se vor încheia orele asumate ale retragerii spirituale.

Totuşi, vom constata ca,

indiferent cât de somn ne-a fost la un moment dat,

după terminarea retragerii de obicei,

nu avem nevoie să dormim,

ba chiar avem o stare de activitate și entuziasm spiritual.

Una din cele mai importante testări ce se produc în acest tip de retrageri

este impresia falsă că nu am avea eficienţă în ceea ce facem,

că ar fi ceva fără rost,

că nu ar conţine ceva spiritual

şi că profesorul ori maestrul spiritual ne-a învăţat o metodă nerealistă şi altele.

Este bine de ştiut că, oricât de „sec” ar părea efortul nostru la un moment dat,

rezultate spirituale există cu siguranţă şi acestea sunt, în primul rând:

întărirea voinţei,

acumularea de experienţă în efortul spiritual transformator,

(şi, mult mai important) întărirea aspiraţiei spirituale,

acumularea de merite spirituale,

acumularea Graţiei Supreme a lui Dumnezeu.

Oricât de steril ne-ar putea părea, uneori, efortul nostru

este foarte bine să îl continuam,

deoarece rezultatele vor apărea cu siguranță, în cele din urma.

Cel mai mare pericol în acest gen de retragere este blazarea,

adică falsa impresie că nu ar avea rost şi ca totul ar putea fi formal.

Ce este de făcut atunci? SĂ CONTINUĂM.

Este bine să nu manifestăm autoindulgenţă, să nu abandonăm

şi să nu ne culcăm pe durata retragerii.

Dacă, totuşi, am făcut aceasta, este bine să continuăm

după aceea cel puţin până la încheierea duratei asumate.

Datorită eficienţei metodei, este posibil să ne confruntăm cu obstacole karmice,

cu anumite influenţe malefice şi cu multe inadvertenţe mentale.

Important este sa le ignorăm şi să ne continuăm cu seriozitate efortul nostru spiritual.

Este bine să evităm orice cale de evadare mentală !

Nu citim cărţi, fie ele şi spirituale,

nu privim pe geam oamenii ori spectacolul străzii,

nu ne apucăm să facem curat în cameră ori să ne spălăm

şi altele asemenea.

Mentalul doreşte să evadeze din cadrul retragerii şi

oriunde există o fisură prin care poate evada aceasta va fi testată şi „lărgită”,

de aceea trebuie să fim foarte vigilenţi.

Dacă simţim entităţi malefice că ne influenţează,

cerem ajutorul lui Dumnezeu, al lui Iisus Hristos, Îngerul păzitor ori al unui Arhanghel şi/sau

facem meditaţie cu culoarea alb-incandescent.

Cea mai mare păcăleală pe care entităţile malefice

le-o oferă căutătorilor spirituali este să le dea impresia

că efortul lor nu are rost si că nu ar avea eficienţă.

Ei realizează aceasta cu efort, deci, trebuie ştiut că nu pot continua la infinit,

dar foarte important este să fim absolut siguri

că nici un efort spirtual personal nu este degeaba.

Fiecare gest contează şi susţine evoluţia noastră spirituală,

deci trebuie să continuăm,

indiferent de influenţele exterioare ori interioare.

Pe de altă parte, ego-ul nu se poate transcende pe el însuşi

şi atunci când se apropie aceasta el tinde, prin diverse subterfugii,

să ne influenţeze să ne oprim ori să modificăm sensul acţiunilor noastre,

pentru a se proteja de a fi transcens.

Pentru că se bazează pe Graţia Divină,

oricât de obosiți ne simțim

şi oricât de greu ar părea că este efortul nostru omenesc,

el are o mare eficiență.

Asta se întâmplă datorită a ceva ce nu vine de la noi şi nu este realizat prin puterea noastră,

dar care, cu această ocazie, se adună în fiinţa noastră în mari „cantităţi” ori „calităţi”:

Graţia Supremă Dumnezeiască!

Jurnalul spiritual

Atunci când „plonjăm” în profunzimile ființei noastre,

conștiința se „luminează”,

perspectiva devine mai înaltă

și, în plus, apar inspirații și aduceri aminte cu sens.

! Atunci când apar, ele par a fi ale noastre, dar dacă nu le notăm,

când revenim la nivelul obișnuit, le uităm, fiindcă ele nu mai sunt „la îndemână”.

De aceea e necesar să notăm ideile și inspirațiile care ne apar.

Dacă nu notăm, multe din informaţii se vor pierde

sau se va pierde forţa lor de impulsionare.

Nu ne repezim să analizăm trăirile sau ideile

şi nici să ni le notăm imediat,

dacă starea este profundă,

mai ales dacă stabilim un dialog cu Dumnezeu.

Notarea trebuie să se facă cu un efort fizic și cu o concentrare minimă

şi numai dacă suntem siguri că nu ieşim din starea de Graţie.

Muzica

Dacă simţim imperios necesar, se poate folosi ÎN MOD MODERAT

şi un fond muzical adecvat:

anumite melodii armonioase, liniştite, înălţătoare,

care ne pot dinamiza foarte mult aspiraţia şi starea de iubire pentru Dumnezeu.

NU abuzăm de muzică, pentru că există şi pericolul ca mentalul

să caute în aceasta o cale de evadare din focalizarea continua asupra traseului spiritual.


GREȘELI ȘI INSUFICIENȚE

Când pierzi, nu pierde lecţia.”

» Evaluarea obstacolelor din retragerea care s-a încheiat

şi programarea viitoarei strategii

pentru surclasarea acelor obstacole în viitoare retrageri

Este înţelept ca, odată încheiată o retragere,

să realizăm o retrospectivă a ceea ce s-a petrecut,

să stabilim punctele tari şi punctele slabe.

Apoi este bine să gândim STRATEGII:

pentru a valoriza ceea ce am văzut deja că funcţioneză pentru noi

şi ne permite să obţinem rezultate;

pentru ocoli ori înfrunta şi transcende aspectele mai slabe,

care ne pot genera scăderea eficienţei spirituale.

Este bine ca deja să gândim ce vom face data viitoare

când vom fi din nou puşi în dificultate într-un mod asemănător

şi să stabilim deja ce am putea face cu mijloacele interioare

pe care ni le cunoştem acum mai bine.

Aceste rezultate le putem scrie în caietul special

folosit în timpul retragerii

şi care poate fi consultat şi valorificat

(cel mai târziu) înainte de următoarea retragere.

În acest mod orice greseli se transformă

din aparente eşecuri parţiale

în trepte fireşti ale realizării spirituale.

Nici o retragere spirituală nu este un eşec,

orice retragere spirituală este o reuşită

dar această reuşită poate fi mai completă sau mai puţin completă.

Aceasta nu este doar o vizine optimistă.

Se produce cu siguranţă o „ardere” de karma,

un avans spiritual,

o completare a cunoaşterii posibilităţilor noastre interioare.

Ce putem face în restul timpului sabatului yoghin,

în afara de retragerea spirituală (cea mai importantă acțiune)

meditatie în acțiune

meditatie isihasta cu ochii deschiși

meditație fundamentală cu Ananta cu ochii deschiși

plimbări contemplative

întâlniri cu cei dragi, liniștite, cu bun simț

studiu

vizionare de filme armonioase, regenerante, spirituale

uniune amoroasă tantrică cu ființa iubită etc.

Ce NU poate face parte din sabatul yoghin

Munca pentru câștigarea unor resurse materiale,

cu excepția situației când întregul scop al muncii este spiritual,

chiar și prin acele resurse.

Activități casnice neobligatorii

făcute cu un efort și o dedicare a timpului evidente.

De exemplu, putem pune rufele în mașina de spălat, să o pornim,

dar, poate, evităm să nu le întindem la uscat până la finalul retragerii.

Putem hrăni animalele de casă, aceasta este ceva obligatoriu,

dar nu să le tundem, ori să realizăm acțiuni asupra lor ce se pot amâna.

Sfat intelept?

Stai în chilia ta, iar aceasta îţi va da un sfat întelept.

(…)

– Bineinteles că ai o chilie.

Caută în interiorul tău.

Vă doresc succes!

Leo Radutz

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to Top