Sănătate și control al greutății mâncând ceea ce dorești

Veti putea fi in contact cu noi,
primind articole despre yoga si tantra,
anunturi despre cursuri și evenimente
pe grupul de Telegram

Yoga Meditatie Tantra cu Leo Radutz
https://t.me/yogaromania

Un secret valoros: regimul alimentar disociat – regimul compatibil asociat – sănătate și control al greutății mâncând ceea ce dorești
-acest articol este editat potrivit alimentatiei lacto-ovo-vegetariene-

Cea mai mare parte din energia pe care o obținem de la mâncare se consuma pentru digestia ei: pană la 80%.

Deci, felul în care mâncăm și ”contabilitatea” hranei au foarte mare importanță

Nu contează numai ce mâncăm, ci și cum mâncăm. Mai ales cum combinăm alimentele consumate la o masă (și eventual, pe parcursul unei zile). De asemenea, reducerea greutății, sigură și permanentă, este direct legată de cantitatea de energie pe care o avem la dispoziție și de folosirea eficientă a acesteia pentru a elimina reziduurile (greutatea excesivă) din corp.

Prin acest regim numit disociat putem mânca ce vrem

și să avem o digestie buna, ușoară, sănătoasa, putem să ne reglăm greutatea cu mare ușurință și putem să ne simțim mai liberi și mai puternici.

Desigur, este bine ca alimentele să fie cât mai naturale, sănătoase, pure. Totuși, regimul descris ajută pe oricine, indiferent de hrana cu care este obișnuit – trebuie doar să manânce alimentele altfel asociate!

În cele ce urmează, vom prefera introducerea noului concept de „Alimentație compatibil asociată”, din mai multe motive:

1. Termenul „disociat” reflectă din start o anumită scindare, o separare față de un trunchi comun; ori, scopul nostru este de a unifica diferitele fațete ale vieții noastre, inclusiv la nivel alimentar! Nu disociem elementele neconforme, ci asociem elementele care se susțin reciproc, fără a-și contracara efectele;

2. Această asociere se va realiza între elemente compatibile, în sensul pe care-l vom explicita mai jos.

De observat că acest concept, de „asociere compatibilă”, se poate extinde la întregul nostru stil de viață

cuprinzând alimentația, efortul fizic, regimul de somn, curele de întreținere pe bază de produse naturale sau cvasi-naturale, comportamentul, atitudinea, modul de gândire, gestionarea emoțiilor etc.
Putem așadar vorbi despre „un stil de viață compatibil asociat”!

Şi această asociere se referă, desigur, la elementele care intervin într-un ansamblu coerent. De exemplu, nu putem spune că dorim să practicăm un sport de performanță, și să lâncezim în fiecare dimineață până la ore târzii în pat, „ocolind” antrenamentele – acestea sunt comportamente și atitudini incompatibile.

La fel, nu putem pretinde că dorim să slăbim, și să continuăm să consumăm alimente în mod haotic și în cantități mari – exemplu de hrănire incompatibilă cu dezideratul propus.

În fine, nu putem afirma că dorim să ne vindecăm de o anumită boală, de exemplu ulcer, și să continuăm să ne enervăm din orice motiv, să mâncăm dezordonat și să menținem un program de somn neregulat.

Toate aceste elemente sunt neasociate și incompatibile, reprezentând vectori ai unor direcții contrare de evoluție.

În ce privește hrana compatibil asociată, aceasta va cuprinde, la fiecare masă, anumite alimente care se digeră „la fel” în organism, solicitând cât mai puțină energie pentru digestie. Digestia cheltuiește mai multa energie decât alergarea, înotul sau mersul cu bicicleta.

Nu exista nimic care sa consume mai multa energie ca digestia

Energia este foarte importantă pentru detoxificarea corpului, căci dacă eliminăm reziduurile toxice din organism, ne vom normaliza și greutatea. Ciclul eliminării solicită și el o mare cheltuială de energie.

De unde provine noua energie internă?

Desigur, din căile noastre digestive.
Combinarea mâncărurilor este bazată pe descoperirea că anumite combinații de alimente sunt digerate cu mai multă ușurință și eficiență decât altele, deci cu un consum mai mic de energie internă. Combinațiile incorecte de mâncăruri duc la o adevărată criză de energie internă și la scurtarea spectaculoasă a vieții. Moartea apare în momentul în care corpul nu mai are la dispoziție energia necesară.

Există câteva concluzii care ne pot fi utile în această etapă:

1.Fiecare specie de mamifere are o constituție adaptată unui anumit tip de hrană.
Există carnivore, ierbivore, fructivore, omnivore, fiecare cu tipul său de tub digestiv. Omul nu posedă toate aceste tipuri de tub digestiv. Şi totuși, ingerăm toate felurile de hrană posibile.
Combinațiile de mâncăruri cum ar fi : ouă cu pâine, brânză cu pâine, cereale cu lapte etc., nu sunt în interesul sănătății noastre și nu vor furniza energia de care avem nevoie sau corpul la care visăm.

2.Stomacul omului nu este “proiectat” de natură să digere mai mult de o mâncare concentrată la o masă (orice fel de hrană care nu este fruct sau vegetală crudă este o mâncare concentrată).

În combinarea alimentelor vom ține cont de câteva cerințe:

1. Consumul minim de energie prin digestie.
2. Hrana nu trebuie să stea în stomacul nostru 8 ore și să se altereze, apoi să treacă și să rămână în intestine peste 20 de ore.
3. Alimentele trebuie să rămână maxim 3 ore în stomacul nostru fără să putrezească, să fermenteze, fără a produce apoi gaze, arsuri, indigestie acidă etc.
4. Hrana procesată în stomac trebuie să treacă repede și eficient prin intestine.

În fine, considerând toate aceste elemente de bază, putem enunța acum…

Principiile alimentației compatibil asociate

Alimentele se pot împărți în trei grupe:

A. Proteine: lactate, brânză, ouă, soia…;

B. Alimente neutre: aproape toate vegetalele, salate, semințe, nuci și alte oleaginoase, unt, ulei de măsline, alte tipuri de ulei comestibil;

C. Carbohidrații: biscuiți, paste, orez, cartofi, zahăr/miere, dulciuri, cereale/fulgi de cereale, pâine, etc.

*Leguminoasele: fasole,mazăre,bob, năut, linte etc. au un conținut destul de ridicat în proteine, dar unele conțin și carbohidrați, de aceea ele constituie un caz aparte, de regulă asimilată cu una dintre grupele A sau C.

Regula de asociere:

Se poate combina orice aliment din grupa A cu orice aliment din grupa B.
Se poate combina orice aliment din grupa B cu orice aliment din grupa C.
Nu se combina niciodată alimentele din grupele A si C, iar între mesele la care se consumă alimente din grupa A sau C trebuie sa lăsați un interval de 3-4 ore.

De asemenea, pe lângă această cheie de boltă a alimentației sănătoase, este bine să avem în vedere următoarele:

1. Este indicat să evităm consumul de alimente rafinate (de exemplu: pâine albă, paste albe, orez alb, zahăr alb), preferându-le pe cele integrale (de exemplu: paste integrale, pâine integrală, orez brun, zahăr brun/miere).

2. Limitați consumul de zahăr, preferând mierea, în cantități moderate.

3. Folosiți doar o singură sursă de proteine la o masă, de exemplu: numai brânză sau ouă etc. ( împreună cu salate, eventual).

4. Eliminați (preferabil complet) consumul de băuturi alcoolice sau cafeină.

5. Respectați foarte strict regula de a nu consuma lichide imediat înaintea unei mese sau imediat după masă (este bine să lăsați să treacă cca 15-20 min.).

6. Preferați în loc de carbohidrații rafinați pe cei nerafinați (cereale integrale, cartofi).

Fructele se consumă singure. Puteți consuma salate de fructe, dar nu ca desert.

Şi, desigur, secretul unei alimentații sănătoase este moderația!

Iată câteva exemple de combinații alimentare care ar putea servi de meniuri:

Exemplul 1 :
Dacă consumați ouă sau brânză, le puteți combina cu salată, și nu cu cartofi, orez, macaroane, sau pâine. Puteți să le combinați cu : fasole verde, roșii, spanac, vinete, țelină, conopidă, dovlecei.

Exemplul 2 :
Puteți consuma cartofi fierți cu unt, asortați cu dovlecei, fasole verde, dar și cu salată.
Puteți mânca alimente bogate în amidon (cartofi, orez, fasole verde, paste, vinete, usturoi), dar trebuie sa consumați și o salată de crudități.
Dacă doriți să mâncați brânză cu salată, nu folosiți pâine !

Exemplul 3 :
Este oare indicat să combinăm o categorie de proteine cu alte proteine? Nu! Pentru că a combina două alimente concentrate la o singură masă depășește posibilitățile stomacului nostru de a funcționa corect și cu o cheltuială minimă de energie.
Se pot combina două proteine de același fel: de exemplu produse lactate diferite, dar nu două proteine diferite, ca de exemplu : ouă cu lactate. Combinarea amidonoaselor între ele se poate face pentru că acestea nu se descompun atât de greu ca proteinele, și nu apare fenomenul de fermentație.

Iată și câteva sfaturi cu caracter general privind proiectarea unui meniu complet în timpul unei zile :

A.Ordinea în care se vor consuma alimentele într-o zi este bine să fie următoarea :
1.Sucuri și fructe proaspete.
2.Sucuri proaspete de legume și salate.
3.Legume fierte, nuci crude, semințe.
4.Cereale, pâine, cartofi, legume.
5.Ouă, brânzeturi.

B. Nu este indicată fierberea (în compoturi, dulcețuri, prăjituri) a fructelor, deoarece alcalinitatea lor se transformă în aciditate.

C. Vegetalele precum: castraveții, ardeii, roșiile se combină foarte bine cu fructe, cu alte legume gătite, cu paste făinoase sau orez.

D. Roșiile gătite devin foarte acide.

E.Fructele se vor usca la soare, nu chimic.

F. Nucile se vor consuma crude. În această stare, ele sunt foarte nutritive și ușor digerabile. Ele conțin proteine și calciu. Totuși, nu vă supraalimentați cu nuci și nu le consumați prăjite, deoarece sunt foarte acide. Nucile crude sunt o sursă minunată de ulei natural.

G. Semințele în general, sunt o sursă de proteine concentrate, și trebuie consumate crude, niciodată prăjite și doar în cantități mici. Nu combinați semințele cu alte mâncăruri concentrate.

H. Evitați consumul de lactate pasteurizate.

I. Grăsimile animale (carnea) vor fi întotdeauna evitate.

J. Uleiurile se recomandă a fi cât mai puțin rafinate, cele mai bune fiind obținute prin presare la rece.

K. Periodic, mâncați o zi pe săptămână numai fructe și salate.

L. Fructele se consumă numai pe stomacul gol. Micul dejun trebuie să fie alcătuit numai din fructe, sucuri de fructe sau vegetale (castraveți, ardei, roșii).

M. Combinarea corectă a alimentelor este :

  • Salate cu proteine ( ouă, brânzeturi, lactate). Acestea pot fi însoțite de dovlecei, varză, conopidă, gulii, fasole verde, morcovi, ceapă, usturoi, pătrunjel, țelină, vinete, în amestec (salată) sau individual.
  • Legumele gătite se pot combina între ele, dar numai cu legume crude sau cu salate de legume crude.
  • Salate cu amidonoase (cartof, grâu, pâine, mălai – mămăligă, orez, mazăre, fasole verde. Acestea din urmă se pot combina cu legume gătite, dar neapărat și cu o salată de legume crude).
  • Se pot combina amidonoasele între ele.

N. Nu se bea apă în timpul mesei și nici timp de cca o jumătate de oră după masă.

O. După ora 21 este indicat să nu se mai mănânce nimic.

Parafrazând un binecunoscut proverb românesc, putem afirma :
« Spune-mi ce mănânci, ca să-ți spun cine ești ! »

Respectând cu consecvență principiile enunțate mai sus, vom avea ocazia să extindem gradat consonanța dintre cerințele corpului nostru și dietă la întregul nostru stil de viață. Astfel, vom contribui la unificarea ființei noastre, care va înceta să se manifeste ca un conglomerat de tendințe contradictorii ale eu-rilor, și va tinde tot mai mult către armonie și unificare.

 

Scroll to Top