Buddha Drukpa Kunley a fost unul dintre cei mai mari sfinți ai Tibetului, cunoscut ca “înțeleptul nebun “ sau “iluminatul excentric”, datorită comportamentului său neconvențional și a umorului obsecen prin care reușea “ să ii elibereze pe oamenii de gândirea religioasă dogmatică și de limitare”.

„Ceea ce fac eu nu este modul meu de a fi, ci este modul în care îmi transmit învăţătura.”

„Renunţarea lipsită de griji, o compasiune uriaşă, lipsa totală a inhibiţiei, utilizarea inteligentă a terapiei şocului, lacrimile şi râsul sunt caracteristicile specifice ale Nebunul Divin.”

Maeștrii săi

Naljorpa Drupka Kunley provine dintr-o familie de rang înalt, având o veche tradiţie spirituală.

A fost un copil extrem de precoce, amintându-şi perfect vieţile anterioare. El stăpânea foarte bine practica meditației, făcea exerciţii de respiraţie şi singura sa preocupare era yoga. A fost primit în ordinul călugărilor de către JEKHYEN RABPA din ZHALU. Călugărul SONAM CHORPA l-a învăţat Tantra Esoterica si cunoasterea secrete a mantrelor, în timp ce de la GYALWONG JE, a învăţat doctrina completă a tradiţiei DRUPKA. A avut mai mulți maestrii de la care a asimilat comoara secretă a iniţierii.

Făcând o sinteză a  înţelesului tuturor învăţăturilor orale pe care le-a primit, el a descoperit cheia realizării complete:

Fii conștient și stăpânește-ți mintea!”

Drukpa Kunley a atins măiestria pe calea sa spirituala la varsta de 25 de ani. Avea o capacitate desăvârșită de a-și schimba forma, de a prezice viitorul și de a materializa cu ușurință orice dorea.

Sunt mai multe scrieri ale miracolelor infaptuite de el. Iată una dintre acestea, in care este căutat pentru a-și plăti un tribut și iată cum el se comporta intr-un mod care ii este caracteristic:

Un mesager l-a adus la castel pe Kunley.

   „Tu eşti nebunul numit Drupka Kunley, nu-i aşa?”, a jubilat şeful. „Tu, omule din Ralung! Ai uitat că fiecare dintre noi obişnuieşte să-i plătească lui YANDROK NANGKARTSE un yak şi nouă oi ca taxă, şi că de asemeni ai de plătit taxa de o oaie şi lână lui TSE CHEN? Pentru tine, nu există nici o dovadă că ţi-ai fi plătit taxa. în loc să-mi mulţumeşti că te-am lăsat în pace până acum, tu ai omorât şi mi-ai mâncat căprioara mea la Mânăstirea Galden, şi sfătuieşti oamenii numai către rele. Va trebui să-mi plăteşti neapărat, mâine, carnea de la o sută de animale ca taxă.

   „Vei fi plătit în funcţie de socoteala virtuţilor şi viciilor tale de către YAMA, Zeul Morţii, care în mod imparţial reflectă karma tuturor fiinţelor din cele şase tărâmuri în oglinda sa clară”, i-a spus Lama. „Oricum, dacă zici că mâine vrei să ai carne, lasă-ţi porţile deschise dimineaţă „.

După ce el a plecat, oamenii au fost uimiţi de cum va putea el să îndeplinească o asemenea sarcină. „Precis că va fura animale”, şi-au spus ei.


„Nu contează cum va face, atâta timp cât eu voi primi carnea”, a spus conducătorul.Lăsaţi porţile deschise mâine dimineaţă.”

Când soarele apăru ziua următoare de după munţii din Est, o mare larmă şi înjurături s-au auzit apropiindu-se din direcţia Văii Gyangtse, şi Lama a fost văzut mânând înaintea sa o sută zece căprioare din Galden.  „Aici este taxa ta de carne!”, a strigat Lama către şef. „Ia-o dacă vrei. Eu nu ţi-o voi mai putea da mâine, dar astăzi poţi avea atât de multe animale câte sunt în Tibet. Dacă tu nu le vrei, eu le voi trimite în Paradis. Acesta este ordinul Zeului Morţii”. „Drupka Kunley, nebunule! Tu sau eşti un diavol încarnat, sau eşti emanaţia unui BUDDHA. Să adunci căprioarele în turmă ca pe oi e într-adevăr un miracol, dar oricum eu nu primesc taxa de carne în animale vii. Mie îmi trebuie cadavrele lor”, i-a spus şeful.

„Asta nu e o problemă”, a spus Lama, şi a început să taie capetele căprioarelor. După ce le-a omorât, a început să le jupoaie, stivuind cadravele însângerate într-o grămadă.

Conducătorul s-a înfricoşat. „Ajunge! Ajunge!” a strigat el. „Nebunule Drupka Kunley, am făcut o mare greşeală! în viitor nici tu nici descendenţii clanului Drupka nu vor mai trebui să plătească taxa de carne TSANG. Ia carnea de aici şi vinde-o în piaţă şi eliberează spiritele acestor animale!

  „Ieri ne-ai spus că ai nevoie de taxa de carne, aşa că eu am condus încoace aceste animale. Acum tu îmi zici că nu le vrei. în acest caz, animalele se pot reîntoarce la Galden”. El a pocnit din degete şi a strigat: „Duceţi-vă acasă!” Cadavrele s-au ridicat, şi-au găsit fiecare câte o piele şi un cap, deşi unele animale mici au luat capete mari, şi unele animale mari au luat capete mici şi au fugit înapoi spre Galden. Chiar şi astăzi mai pot fi văzute specii ciudate de căprioare cu capete nepotrivite în jurul Galdenului.

  Conducătorul, ofiţerii şi servitorii săi au fost cuprinşi de o adâncă devoţiune şi feţele le erau scăldate în lacrimi. Ei au îngenunchiat în faţa lui Lama, cu palmele unite în rugăciune. Conducătorul a spus:

                „Kunga Legpa, refugiu unic al fiinţelor!

                Norii din Sud aflaţi la înălţime în mijlocul verii

                Sunt ignoranţi asupra răsăritului şi apusului Soarelui;

Ne închinăm la picioarele lui Drupka Kunley, Domn al Tuturor Fiinţelor”

A urmat calea tantrica a unor maeștrii cu realizări excepționale: Milarepa, Marpa, Naropa, Tilopa.

Deși maestrul său, Milarepa, a fost un celibatar, Drukpa Kunley  a relevat prin poezie, cântec, dans, umor si amor că adevărata natură a lumii manifestate- Samsara, este in esența aceeăsi cu transcendența- Nirvana.

El nu a ales renuțarea sau negarea vieții, ci din contra, a văzut viața însăși ca pe o cale spirituală, folosindu-se de dorință, emoție și sexualitate pentru a se trezi spiritual și pentru a ajunge la realizarea supremă.

Viața sa a fost  impregnată de sacru, de autentic,fiind liber de orice limitare,ca urmare nu manifesta un comportament rigid, influentat de convenții sociale. Deaceea, oamenii il pot precepe ca fiind excentric sau lunatic.

Este un exemplu viu de libertate, adevar si iubire, amintind in orice clipă ca omul este o ființă divină. O astfel de ființă este cunoscută și cu numele de AVADHUTA, ceea ce semnifică:

A- Imuabil- Akshara

Va- Excelentul- Varenya

Dhu- cel care scutură cătușele lumii

Huta- „Tu esti acolo”-TAT TWAM ASI

O  ființa  realizată simte viaţa ca pe o Creație Divina sau Jocul Divin (LILA).

 Cum este descris “ ințeleptul nebun” în SIDDHA-SIDDHANTA-PADDHATI , unul dintre cele mai timpurii texte hatha-yoghine:

Cel care permanent se roteşte complet chiar în centrul său

            Şi care priveşte lumea cu calm neclintit

                El este numit un AVADHUTA”

„Acela care este ferm stabilit în Lumina sa proprie,

                Care este Lustrul naturii Celui Strălucitor, cel care se bucură

                în lume prin joc – el este numit un AVADHUTA”

„Cel care uneori se bucură, iar alteori renunţă,

                uneori este gol sau asemănător unui demon, alteori e rege

                şi alteori are comportări alese

                El este numit un AVADHUTA.”

A fost cunoscut ca „sfantul a 5000 de femei” sau „sfantul fertiliatii”.

Drukpa Kunley a arătat că celibatul nu era necesar pentru a fi luminat.

A avut o ințelegere profundă asupra existentei, prin raportarea la fiinta de sex opus ca la o fiinta divină și prin  miracolului de a trăi interacțiunea amoroasa ca fiind o grație, prin care putem cunoaște adevarata libertate spirituală.

 

Legenda legăta de cultul fertilității și simbolul  lingamului

In acastă legendă se povesteste despre cum Drukpa Kunley a învins un demon  și l-a făcut adept.

Legenda spune că un demon pe nume Loro Duem îi îngrozea pe localnici controlând pe ambele părți ale munților de la Dochula Pass și nimeni nu a reușit să-l invingă. Așa că, oamenii l-au rugat pe Lama Drukpa să îi ajute  să scape de demon.

Se spune că, pentru a lupta cu demonul, Lama Drukpa s-a transformat într-un câine cenușiu și a fugit în vârful unui munte.

A urmarit demonul pe care l-a prins si cu care s-a contopit intr-o interactiune amoroasă, in urma căreia demonl l-a acceaptat ca stapân și i-a devenit discipol. Acesta este locul unde se află astăzi templul Chimi Lhakhang, cunoscut pentru puterea de a conferi fertilitatea. După acest eveniment, satul Punakha a început să venereze motivul penisului ca simbol divin protector și a început practica pictării lui pe pereții tempului.

Calea “nebunului divin”  sau “intelepciunii divine”

Aceasta cale a “nebunului divin”  sau “intelepciunii divine” abordeaza metode neconventionale pentru a invata oamenii sa priveasca toate lucurile ca fiind sacre. Cuprinde acțiuni care pot părea bizare sau „nebunești”, dar fac parte, de fapt, din desciplina practicantului către propria sa eliberare, precum și spre eliberarea celorlalți.

Este o cale grea, dar si cea mai rapidă cale spre realizarea spirituală. Deaceea, este esențial ca discipolul să aiba  o incredere de neclintit in Maestrul său, căruia să i se abandoneze total, să fie dispus să iasă din zona de comfort și să accepte cu detașare confruntarea cu situații imprevizibie și neobișnuite.

Filozofia acestei căi ne este relevată in “Nebunul divin”, biografia marelui maestru, una dintre cele mai importante cărti de introducere in cea mai inaltă invatatură a tantrismului.