21 de greseli frecvente în meditatie si unele solutii

Scris de 
Acharya Leonard
 - text de 
5 minute
ABHEDA este o revoluție etică, morală și de suflet care poate schimba cu adevărat lumea... dacă începem întâi cu noi.” - Acharya Leonard

Există multe tipuri de meditație și aceste sfaturi sunt generale

În particular, fiecare tip de meditație are indicațiile sale precise, care trebuie urmate.

Sfatul profesorului sau maestrului poate ajuta și impulsiona semnificativ, uneori chiar hotărâtor.

1. Să ținem coloana vertebrală flexată, trunchiul sau capul înclinat în vreun fel sau aplecat

Încă de la început, când ne asumăm poziția de meditație este necesar să o abordăm cât mai dreapta dar relaxată,  într-o poziție naturală firească  ce permite corpului să stea drept fără contracții de mușchi pentru stabilizare.

2. Să ne mișcăm.

Cea mai importantă condiție în meditație este nemișcarea și relaxarea corpului.

Dacă cedăm tentației de a ne mișca sau dacă nu suntem perfect relaxați, acest lucru cheamă atenția noastră în corp și meditația este, apoi, mult mai greu de realizat sau imposibilă.

Dacă totuși ne-am mișcat, soluția este să o luăm de la capăt cu nemișcarea.

3. Să urmăm alte gânduri în loc de a continua algoritmul meditației resepctive

E simplu: atunci când ne gândim la altceva, pur si simplu am incheiat meditația. Astfel încât, din perioada ân care stăm cu ochii închiși, doar timpul în care am făcut cu mintea ce trebuie este concentrare și meditație.

Dacă observăm că involuntar am ajuns cu mintea „pe câmpii”, atunci revenim la concentrarea necesară meditației cu blândețe, fără să ne autoflagelăm pentru greșeala noastră.

4. Să abandonăm

Mare greseală este aceasta fiindcă în afară de situația în care meditația noastră funcționează spontan, avem nevoie de parcurgerea drumului de la ineficiență la eficiență în meditație.

Meditația care funcționează imediat este o șansă dar pentru a ajunge la ea oricând dorim noi, mai întâi ne confruntăm cu ineficiența.

Mai departe aplicăm în toate felurile sfaturile și indicațiile necesare meditației primite de la maestrul sau maestra noastră, găsim eficiența necesară în universul nostru lăuntric. Eventual ne consultăm cu persoane în care avem încredere referitor la capacitatea de a medita.

5. Să ne bazăm prea mult pe energia voinței

Voința înseamnă , de fapt, și ego și o voință de a medita eficient manifestată prea determinat ne împiedică să medităm.

De ce?
Fiindcă este analog cu apropierea de o ființă dragă.
Putem să o convingem să fim împreună dar,

chiar dacă și ea abia aștepta să fim împreună,

dacă impunem acest lucru se va petrece un aparent paradox:
cu cât acționăm cu voința mai determinat pentru a avea succes,

cu atât succesul va fi mai departe de noi.

Și atunci cum să procedăm?
La fel ca în exemplul dat, voința trebuie folosită cu detașare și respect, înaintând atât cât ni se permite.

Sau, metaforic vorbind, ne sprijinim ușor și cu detașare de ușa meditației pe care vrem să o deschidem, dar nu o împingem cu voința”.

6. Să avem așteptări prea mari

La început este foarte probabil să avem „norocul începătorului” care se manifestă deseori în orice activitate. După care evoluția continuă, dar proporțonal cu efortul. E necesar să avem încredere si să continuăm.

7. Să urmărim cu voința noastră să nu respirăm

Aceasta arată o necunoastere a meditație profunde, confundând efectul cu cauza.

Respirația nu trebuie să fie amplă sau profundă ci exact invers

Să îi permitem, fără a insista cu voința, să devină superficială și blândă.
Vom constata la un moment dat că apare un tip de kevala kumbhaka - retenție pe vid prelungită.

Aceasta poate fi din ce în ce mai prelungită încât avem impresia la un moment dat că nu mai respirăm deloc.
Acestea permit ca suflul (și energia ce urcă pe coloană) să curgă pe centrul coloanei vertebrale.

Și să avem răbdare.

9. Să acordăm atenție mare exteriorului și să părăsim perspectiva nonduală

Oricare ar fi metoda de meditație, un mare secret este că eficiența sa nu poate veni decât din interior. Este necesar să ignorăm mintea și ego-ul sau personalitatea limitată și sa ne orientăm sau conectăm la Sursa interioară sau la noi înșine esențializați.

Retragerea atenție de al obiectele simțurilor Prathyahara

este o cheie fundamentală. Cu excepția situației în care meditația se bazează pe o formă de trataka sau de atenție către ceva exterior.
Meditații de acest gen sunt, de exemplu, meditațiile ghidate, meditația cu yantre, meditația cu muzică.

În această situație doar atenția secundară va fi orientată spre exterior, cea principală trebuie să rămână către Sine.

10. Atenția acordată imaginilor mentale spontane

cu excepția acelor meditații care chiar se bazează pe ele. Trebuie să le ignorăm și să continuăm algoritmul meditației respective.

11. Să nu fim autentici

Asta se referă la situațiile acelor persoane care își închipuie că meditează, își închipuie că reușesc.

Smerenia - Vinaya Mudra este o calitate esențială nesară pentru succesul în meditație.

12. Să nu discutăm problemele noastre cu maestrul

profesorul sau măcar cu cineva care are succes în meditație, dacă avem șansa de a cunoaște o asemenea persoană.

Rolul maestrului sau maestrei este fundamental pentru a avea succes deplin.

13. Să folosim un tip de meditație nepotrivit pentru noi

Pespectiva nondualistă este universală și necesară oricui, dar unii oameni pot avea succes mult mai mare cu un tip de meditație decât cu altul.

Este notoriu cazul tânarului indian care...

după câțiva ani dorea să își părăsească școala de yoga și maestrul fiindcă nu avea succes cu meditația. Dar acest lucru se petrecea fiindcă gândul îi fugea constant către animalul drag lăsat acasă la părinți, văcuta care le ajuta foarte mult existența și cu care avea o conexiune empatică profundă.
Spunând, în cele din urmă aceste probleme maestrului el i-a indicat să mediteze chiar cu văcuța... iar meditația a avut un succes fulgerător.

14. Schimbarea tipului de meditație prea des, fără a fi avut deja succes

Desigur, aceasta este o altă problemă la fel de importantă. Dacă schimbăm foarte des tipul de meditație, nu avem timp să progresăm în respectiva metodă. Aici este necesară o formă de bun simț sau indicația maestrului.

15. Scepticismul

În orice direcție am acționa, scepticismul ne erodează baza eficienței. Nici optimisul fără rost nu este bun, dar entuziasmul sau perseverența în acțiune și încrederea sunt o veritabilă comoară.

16. Blazarea

esteo greșeală foarte răspândită. Pentru a avea succes este necesar să căutăm, să ne adaptăm, să ne conectăm în permanență.

Persoanele care cunosc blazarea în practica lor au un fel de letargie lipsită de speranță, care îi face să se plafoneze. Succesul ar putea fi lângă ei, dar să nu îl cunoască fiindcă nu mai îndrăznesc să creadă că pot avea succes.

17. Neadaptarea

Este necesar să fim creativi și căutători cu simț practic pentru a sesiza ce trebuie să facem pentru a medita bine. Să adaptăm sfaturile la situația de fapt. Ajutorului persoanei competente poate fi de mare folos.

18. Să urmărim să nu gândim

Aceasta este o greseală banală. Unul dintre sfaturile uzuale nu foarte inspirate, atunci când nu se cunoaște bine meditația fundamentală, despre care se știe că va conduce la o stare de vid mental, shunyata.

Efortul de a nu gândi va genera o intensificare a gândurilor

însăși dorința de a nu gândi fiind un gând. Acest proces este cu atât mai intens cu cât ne dorim mai intens să nu gândim.

Bine, atunci cum ajungem în starea fără de gânduri?

Aceasta apare spontan în meditație, nu o generăm noi direct. Ea este un rezultat al meditației.

De asemenea, o înțelegere greșită

în legătură cu această stare de vid mental, rezultat al meditației realizată cu eficiență este să credem că această stare este o stare în care noi nu putem gândi.

În realitate putem gândi

chiar mult mai bine și mai eficient decât înainte. Doar ca nu dorim să facem aceasta, deoarece în această stare ne pozițonăm deasupra minții. Simțim că este o stare superioară și că ne oferă inspirație și chiar fericire spontană. Dar oricând vom dori să gândim vom reuși foarte bine.

19. Nerespectarea brahmacharya

continența sexuală absolută și/sau continența verbală, controlul dorințelor.

Toate acestea ne fac mintea agitată și greu de controlat.

20. Alimentația rajasică sau tamasică

cu alimente foarte prelucrate, vechi, prea mult fierte sau condimentate excesiv.

21. Evitarea de a atragere a eficienței din infinitul interior

ceea ce în perspectiva nondualistă este ceea ce oamenii numesc, în mod obișnuit, Dumnezeu.

Acharya Leonard

Abheda Yoga este o cale deosebită, rară, care poate cu adevărat să ne transforme. Putem dezvolta chiar și ceea ce nu am primit prin naștere și genetică sau nu am reușit să realizăm prin educație și alte influențe formatoare.
Acharya Leonard
Copyright Abheda Yoga 2021 © Toate drepturile rezervate.
magnifiercross